Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) a transmis, spre validare catre Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP) documentatia pentru proiectarea si executia Drumului Expres Focsani-Braila, o investitie estimata la aproximativ 1 miliard de euro, finantata din fonduri europene.
Desi traseul acestui drum expres este impartit in 3 loturi, licitatia se va desfasura pentru intregul traseu intr-un singur lot, ceea ce inseamna ca toti cei 73 km lungime vor fi contractati la finalizarea procedurii de achizitie publica.
Aceasta este prima procedura de licitatie publica demarata de Compania Nationala de Investitii Rutiere si va fi publica pe SEAP in termen de 10 zile lucratoare, perioada in care ANAP va analiza documentatia depusa.
Traseul Drumului Expres se desfasoara pe raza teritoriilor judetelor Vrancea si Braila.
Valoarea estimata a acestui obiectiv de investitii este de 5,5 miliarde lei, fara TVA, iar sursa de finantare este asigurata din fonduri europene nerambursabile.
”Drumul Expres Focsani-Braila va asigura legatura intre Autostrada Moldovei Ploiesti-Pascani (A7), Podul peste Dunare de la Braila, Drumul Expres Braila-Galati (DEx 6), Tulcea si Constanta, iar contractul pentru proiectare si executie va fi publicat in Sistemul Electronic pentru Achizitii Publice (SEAP) intr-un singur lot, devenind astfel, cel mai lung tronson de Drum de Mare Viteza care va fi construit in cadrul unui singur contract. Am avut in vedere mai mult criterii pentru care am luat aceasta decizie. Este o zona de campie unde managementul de santier trebuie foarte bine gandit, inclusiv sursele pentru materialele de umplutura. Din acest motiv, dar si pentru a optimiza executia efectiva a santierului am decis sa-l scoatem la licitatie intr-un singur lot. Asta nu inseamna ca viitorul antreprenor nu va putea da in trafic segmente din acest drum care vor avea descarcari si vor functiona independent. Totodata, am ales cateva criterii ce reprezinta un element de noutate pentru o asemenea lucrare de infrastructura, criterii care se vor regasi in documentatia de atribuire”, a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Drumul Expres Focsani-Braila va avea o lungime de 73 kilometri, iar durata contractului va fi de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare si 36 de luni pentru executie. Drumul Expres va avea doua benzi pe sens, acostament consolidat si parapete de beton tip New Jersey pentru zona mediana. Pe traseu sunt prevazute sase noduri rutiere si 57 de structuri (poduri si pasaje).
In punctajul pentru licitatie, CNIR a inclus criterii sociale (angajarea fortei de munca din plan local) si pentru protectia mediului. Dupa validarea de catre ANAP, contractul va fi vizibil si in Sistemul Electronic de Achizitii Publice.
Va cuprinde realizarea a:
- 2 benzi pe sens
- 57 structuri (24 poduri, 31 pasaje, 2 structuri casetate)
- 6 parcari de scurta durata
- spatii de servicii tip S1
- perdele forestiere
- 6 noduri rutiere:
1) Nod rutier Focsani x A7
2) Nod rutier Milcovul (DN23A)
3) Nod rutier Maicanesti (DN23)
4) Nod rutier Corbu (DN23)
5) Nod rutier Silistea (DJ221C)
6) Nod rutier Braila