S-a deschis circulatia pe centura Osorhei. Drumul de ocolire va contribui semnificativ la descongestionarea traficului de pe cea mai aglomerata iesire din Oradea, cea spre Cluj, pe DN1.
In fiecare zi, aproximativ 25.000 de masini tranziteaza localitatea Osorhei, ceea ce face din DN1 cel mai aglomerat drum national din Romania. In acest context, Centura Osorhei este un proiect de infrastructura de o importanta majora pentru judetul Bihor si zona metropolitana a Municipiului Oradea.
Traseul de 5,8 kilometri al Centurii Osorhei porneste din sensul giratoriu situat la intersectia cu drumul spre localitatea Cheriu, de pe Centura Oradea, ocoleste Osorhei prin sud si se termina in sensul giratoriu de pe DN1, care face legatura cu localitatea Fughiu.
Finantarea este asigurata din bugetul Consiliului Judetean Bihor si din fonduri europene.
De altfel CJ Bihor a publicat si imagini de la deschiderea drumului.
Comisia de dare in trafic a verificat si aprobat vineri, 23 august 2024, toate aspectele tehnice si de siguranta necesare, astfel incat Centura Osorhei a fost pregatita pentru deschiderea circulatiei, precizeaza Consiliul Judetean Bihor.
In urma acestor verificari, la care a participat si Politia Rutiera Bihor, s-a decis ca noul drum sa fie deschis traficului in weekend, pe 24 august, fiind cea de-a patra centura finalizata de Consiliul Judetean Bihor in cursul acestui an.
In cadrul aceluiasi proiect se reabiliteaza cei 12,8 km de drum judetean dintre Osorhei si Copacel. Aici lucrarile presupun largirea drumului, amenajarea accesurilor la proprietati, refacerea podetelor si demolarea si refacerea podului peste Valea Sarand. Stadiul lucrarilor este de peste 70%.
Realizarea Centurii Osorhei si reabilitarea drumului judetean fac parte din obiectivul de investitii „Cresterea accesibilitatii pe drumurile judetene in Zona Metropolitana Oradea; Lot 1: Sector 1 (DJ767J) – Osorhei si DJ767E – Osorhei – Copacel”, din proiectul „Construirea si reabilitarea legaturilor rutiere secundare catre reteaua rutiera si nodurile TEN-T din Judetul Bihor”.
Lucrarile sunt executate de firma SC PORR Construct SRL, iar valoarea contractului pentru cele doua drumuri este de 108.275.129,09 lei, fara TVA.
Finantarea este asigurata din bugetul Consiliului Judetean Bihor si din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Regional Nord-Vest 2021 – 2027, prioritatea de investitii 5: O regiune accesibila, Obiectivul Specific (OS) 3.2.
Din proiectul „Construirea si reabilitarea legaturilor rutiere secundare catre reteaua rutiera si nodurile TEN-T din Judetul Bihor” mai fac parte Centurile Nojorid, Santandrei, Biharia si drumul de legatura dintre Biharia si Paleu, modernizarea DJ 763 Padis – Ic Ponor si reabilitarea DJ 795 Salonta – Tinca.
In prezent, Consiliul Judetean Bihor a finalizat sau are in lucru 8 drumuri noi in judetul Bihor, cu o lungime totala de 68 de km:
- Centura Alesd – 5,8 km (deschisa partial);
- Centura Beius – 9,3 km;
- Centura Santandrei – 5 km (data in trafic);
- Centura Nojorid – 8,4 km (data in trafic)
- Centura Sanmartin – 8 km (data in trafic);
- Centura Osorhei – 5,8 km (se deschide in 24 august);
- Centura Biharia – 8,7 km;
- Inelul Metropolitan Oradea – 17 km