MEMORANDUM ”FEROVIAR” CU UNGARIA – A fost semnat memorandumul pentru restabilirea legaturii feroviare intre Timisoara si Szeged

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a semnat, impreuna cu ministrul ungar al afacerilor externe si comertului exterior, Peter SZIJJARTO, un memorandum pentru restabilirea legaturii feroviare intre Timisoara si Szeged.

Cei doi oficiali au discutat si despre asigurarea conexiunilor rutiere la frontiera romano-ungara:

– stadiul noului Punct de trecere al frontierei intre Beba Veche si Kubekhaza,

– infiintarea unui drum de legatura intre localitatile Cenad si Magyarcsanad prin podul peste raul Mures.

Discutiile au mai vizat stadiul licitatiilor pentru constructia Drumurilor Expres Oar-Satu Mare si Arad-Oradea care de asemenea se vor conecta cu infrastructura rutiera de pe teritoriul Ungariei. Ministrul ungar a reafirmat determinarea Ungariei de a sprijini aderarea Romaniei la Spatiul Schengen si cu frontierele terestre in perioada presedintiei rotative a Consiliului UE pe care o detine timp de 6 luni”, a spus Grindeanu.

Publicatia ”Lumea Infrastructurii” scria pe 11 iulie ca Guvernul da unda verde pentru restabilirea legaturii feroviare intre Timisoara si Szeged. Guvernul a aprobat la acea data memorandumul, semnat intre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii din Romania si Ministerul Afacerilor Externe si Comertului din Ungaria, care are ca scop asigurarea unui trafic feroviar international fluent intre cele doua tari.

Refacerea acestei legaturi feroviare va asigura dezvoltarea economica a judetului Timis, cu impact pozitiv pentru intreaga regiune.

Guvernul a semnat astfel un MEMORANDUM cu tema: Aprobarea semnarii „Memorandumului de intelegere, intre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii din Romania si Ministerul Afacerilor Externe si Comertului din Ungaria privind restabilirea legaturii feroviare intre Timisoara si Szeged„.

Memorandumul aprobat de Guvern are scopul de a promova refacerea unei legaturi feroviare intre Timisoara (Romania) si Szeged (Ungaria), ”ceea ce va avea o importanta deosebita pentru dezvoltarea economica a judetului Timis”, preciza Guvernul pe 11 iulie.

Intreprinderea demersurilor necesare pentru refacerea acestei legaturii feroviare a fost convenita, de principiu, la data de 1 septembrie 2023.

Demersul a fost convenit in cadrul intrevederii din luna septembrie a anului trecut (2023) pe care ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a avut-o la Timisoara cu ministrul afacerilor externe si comertului exterior din Ungaria, Peter Szijjarto.

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii din Romania si Ministerul Afacerilor Externe si Comertului din Ungaria convin sa sprijine la nivel guvernamental pregatirea unui proiect comun de infrastructura pentru proiectarea si construirea noii legaturi feroviare intre Timisoara si Szeged.

Partile convin sa formeze un „Grup de Lucru Romano-Ungar din domeniul Feroviar”, pentru a-si coordona actiunile legate de lucrarile pregatitoare de realizare a unui studiu de fezabilitate, aspectele legate de constructia ulterioara, intretinerea viitoare si exploatarea noii legaturi feroviare intre municipiile Timisoara si Szeged.

Pentru a asigura finantarea unui studiu de fezabilitate, partile vor depune o cerere comuna catre Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR) din partea Consiliului Judetean Timis si a Consiliului Judetean Csongràd-Csanàd si Euroregiunea Danube-Cris-Mures–Tisa (DKMT).

Va fi lansata si o licitatie deschisa pentru intocmirea studiului de fezabilitate si va fi aprobat si cadrul juridic necesar pentru licitare si contractare, arata Guvernul.

Linia de cale ferata Szeged-Timisoara-Bazias a fost data in folosinta in anii 1857-1858. Constructorul acesteia a fost St.E.G. La 15 noiembrie 1857 erau inaugurati cei 113,9 km ai tronsonului Szeged-Jimbolia-Timisoara (dintre acestia, numai 39 km se afla in Romania de astazi). Primele locomotive utilizate pe aceasta cale ferata au fost aduse pana la Timisoara cu ambarcatiuni pe canalul Bega.

 

Articolul precedentREZULTATE LA CFR MARFA – Afacerile au depasit 770 milioane de lei. CFR Marfa anunta o cooperare cu filiala Cailor Ferate din Kazahstan. Un imobil din Timisoara este scos la licitatie
Articolul următorLICITATII AUTO – Se lanseaza Direktcar.ro, prima platforma de licitatii auto din Romania. Licitatiile dureaza cel mult 7 zile

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.