CE PREIA CNIR DE LA CNAIR – Lungimea totala a celor opt proiecte de investitii CNIR este de 774 kilometri

Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) preia de la Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) sapte proiecte de autostrada si drum expres, iar obiectivul autostrada/drum Expres Bucuresti-Giurgiu va fi primul proiect nou al CNIR, a declarat directorul General CNIR, Gabriel Budescu. Lungimea totala a celor opt proiecte de investitii CNIR este de 774 kilometri.

Cele mai dificile proiecte CNIR vor fi Autostrada Targu Mures-Targu Neamt (sectiune din Autostrada Unirii- A 8 ) si Autostrada Ploiesti-Brasov, ambele sunt dificile. In privinta finantarii, avem alocati bani din Programul Transport, cel putin pentru Autostrada A 8, iar pentru Ploiesti-Brasov va trebui sa vedem la momentul finalizarii studiului de fezabilitate cati bani vor fi necesari si pe ce perioada. Noi avem in vedere orice potentiala sursa de finantare„, a declarat directorul CNIR, Gabriel Budescu, la B1 TV.

Pentru proiectele deja aflate in licitatie la CNAIR, preluarea se va face la 30 de zile de la finalizarea procedurii de achizitie (atribuire).

In Ordinul Ministrului Transporturilor este prevazut ca tot ceea ce este in licitatie preluam la 30 de zile de la finalizarea licitatiei. Nu putem in timpul jocului sa schimbam Autoritatea Contractanta„, a adaugat el.

  1. Autostrada Targu Mures-Targu Neamt

Sectiunea Miercurea Nirajului-Leghin (157 km.)

Loturile Targu Mures –Miercurea Nirajului si Leghin-Targu Neamt sunt lansate in licitatie pentru proiectare si executie cu finantare PNRR. Pentru sectiunea de munte, Miercurea Nirajului-Leghin, cele sase loturi sunt in diferite etape de pregatire licitatie sau lansate in procedura de achizitie pentru proiectare si executie. Finantarea este asigurata din fonduri europene, Programul Transport 2021-2027.

Valoarea estimata a investitiei: 38 miliarde lei.

  1. Autostrada Targu Neamt-Iasi-Ungheni

Sectiunea Targu Neamt-Iasi-Ungheni are o lungime de 93 kilometri, iar finalizarea studiului de fezabilitate cu Acord de Mediu se estimeaza pentru luna august.

Valoarea estimata a executiei: 23,8 miliarde lei.

  1. Autostrada Bacau-Brasov

Autostrada Bacau-Brasov (lungime 164 km.) este primul proiect de investitii pe care Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) il preia de la Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Urmeaza sa fie semnat contractul pentru studiul de fezabilitate.

  1. Autostrada Ploiesti-Brasov

Autostrada Ploiesti-Brasov are o lungime de 112 kilometri, iar costul estimat de 28 miliarde lei. Obiectivul este in etapa realizarii Studiului de Fezabilitate si Proiect Tehnic, cu termen pentru finalizarea studiului de fezabilitate, ianuarie 2025. Una dintre variantele luate in calcul pentru finantarea obiectivului estimat la peste 5 miliarde de euro este parteneriatul public privat (PPP).

Pentru Autostrada Ploiesti-Brasov, valoarea estimata este de 5,6 miliarde euro ca urmare a analizei multicriteriale, Faza II, dar pana nu se finalizeaza studiile geotehnice si nu sunt definite solutiile tehnice, nu putem spune sigur cat costa. Este o chestiune valabila la fiecare proiect, putem face doar estimari. Ne asumam proiectul Ploiesti-Brasov, trebuie sa-l pregatim cat mai bine. Suntem optimisti in privinta studiului de fezabilitate. Asteptam sa preluam proiectul, sa vedem la ce stadiu a ajuns CNAIR, vedem cum finalizam acest studiu de fezabilitate, trebuie intabulat coridorul sa nu ne trezim cu constructii in coridorul de expropriere. Vom vedea, ulterior, ce bani sunt necesari si sursa de finantare„, a afirmat Budescu.

  1. Drumul Expres Bacau-Piatra Neamt

Drumul Expres Bacau-Piatra Neamt are o lungime de 51 kilometri, un cost estimat de 7,7 miliarde lei, iar licitatia pentru executie poate fi lansata dupa ce Executivul aproba indicatorii tehnico-economici.

  1. Drumul Expres Focsani-Braila

Drumul Expres Focsani-Braila asigura legatura intre Autostrada Moldovei (A7), Podul peste Dunare de la Braila, Delta Dunarii si Dobrogea. Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici, iar estimarea pentru lansarea licitatiei (proiectare si executie) este pentru luna august 2024. Lungimea drumului de mare viteza este de 73 km, iar costul estimat de 6,7 miliarde lei. Finantarea este asigurata din Programul Transport 2021-2027.

  1. Drumul Expres Filiasi-Targu Jiu

Drumul Expres Filiasi-Targu Jiu face parte din proiectul drumului de mare viteza Craiova-Targu Jiu, cu profil de autostrada intre Craiova si Filiasi respectiv profil de drum expres Filiasi-Targu Jiu (63 km.). Indicatorii tehnico-economici sunt aprobati.

Costul estimat este de 7,2 miliarde lei.

In plus, fata de cele mentionate, CNIR va implementa si proiectul Autostrazii/Drumului Expres Bucuresti-Giurgiu. Este un proiect nou si ne dorim lansarea licitatiei pentru realizarea studiului de fezabilitate pana la sfarsitul anului. Studiul de fezabilitate va stabili profilul drumului (Autostrada sau Drum Expres), costul estimat, variantele de traseu.

 

Articolul precedentTERMINAL CARGO – Din luna august, terminalul cargo al Aeroportului Oradea va fi operational in totalitate
Articolul următorPASAJE NOI PENTRU FLUIDIZAREA TRAFICULUI – Ministerul Transporturilor a emis autorizatiile de construire pentru sensul giratoriu suspendat de la Predeal si pentru Pasajul de la Branesti de peste linia de tren Bucuresti-Constanta

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.