SE TOARNA ASFALT PE CENTURA OSORHEI – Stadiul lucrarilor la centura Osorhei a ajuns la 68%. S-a turnat primul strat de asfalt. Fonduri europene pentru pasajul suprateran din Osorhei

A inceput turnarea primului strat de asfalt pe Centura Osorhei, la capatul dinspre Oradea. In prezent, stadiul lucrarilor este 65 – 68%. Traseul de 5,8 kilometri al Centurii Osorhei porneste din sensul giratoriu situat la intersectia cu drumul spre localitatea Cheriu, de pe Centura Oradea, ocoleste Osorhei prin sud si se termina in sensul giratoriu de pe DN1, care face legatura cu localitatea Fughiu.

Centura Osorhei va contribui semnificativ la descongestionarea traficului de pe cea mai aglomerata iesire din Oradea, cea spre Cluj, pe DN1. Nu vor mai fi blocaje inspre Osorhei, ceea ce inseamna economie de timp si de costuri”, precizeaza Consiliul Judetean Bihor.

In cadrul aceluiasi proiect se reabiliteaza cei 12,8 km de drum judetean dintre Osorhei si Copacel. Aici lucrarile presupun largirea drumului, amenajarea accesurilor la proprietati, refacerea podetelor si demolarea si refacerea podului peste Valea Sarand.

Realizarea Centurii Osorhei face parte din obiectivul de investitii „Cresterea accesibilitatii pe drumurile judetene in Zona Metropolitana Oradea; Lot 1: Sector 1 (DJ767J) – Osorhei si DJ767E – Osorhei – Copacel”, din proiectul „Construirea si reabilitarea legaturilor rutiere secundare catre reteaua rutiera si nodurile TEN-T din Judetul Bihor”. In cadrul aceluiasi proiect de reabiliteaza drumul judetean de 12,8 kilometri intre Osorhei si Copacel.

Lucrarile sunt executate de firma SC PORR Construct SRL, iar valoarea contractului pentru cele doua drumuri este de 108.275.129,09 lei, fara TVA. Termenul de executie a fost stabilit la 18 luni din momentul ordinului de incepere a lucrarilor.

Finantarea este asigurata din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Regional Nord-Vest 2021 – 2027, prioritatea de investitii 5: O regiune accesibila, Obiectivul Specific (OS) 3.2.

Din proiectul „Construirea si reabilitarea legaturilor rutiere secundare catre reteaua rutiera si nodurile TEN-T din Judetul Bihor” mai fac parte Centurile Nojorid, Santandrei, Biharia si drumul de legatura dintre Biharia si Paleu, modernizarea DJ 763 Padis – Ic Ponor si reabilitarea DJ 795 Salonta – Tinca, cu o valoare totala de 130 de milioane de euro.

In prezent, Consiliul Judetean Bihor are in lucru 8 drumuri noi in judetul Bihor, cu o lungime totala de 68 de km:

  • Centura Alesd – 5,8 km
  • Centura Beius – 9,3 km
  • Centura Santandrei – 5 km
  • Centura Nojorid – 8,4 km
  • Centura Sanmartin – 8 km
  • Centura Osorhei – 5,8 km
  • Centura Biharia – 8,7 km
  • Inelul Metropolitan Oradea – 17 km.

Fonduri europene pentru pasajul suprateran din Osorhei

De asemenea, luni, 22 aprilie 2024, s-a semnat, de catre Consiliul Judetean Bihor si Agentia de Dezvoltare Regionala Nord-Vest, contractul de finantare cu fonduri europene pentru pasajul suprateran situat la iesirea din Osorhei spre Cluj.

Noul pasaj va fi construit peste giratia existenta, la intersectia cu drumul spre localitatea Fughiu, Centura Osorhei si DN1. Acesta va avea o lungime totala de 402 metri (pasajul propriu-zis + rampe) si o latime de 10 metri, cu doua benzi de circulatie.

Proiectul „Amenajare intersectie denivelata intre DJ 767M si DC 44 in vederea cresterii sigurantei traficului” este finantat prin Programul Regional Nord – Vest 2021 – 2027.

Valoarea totala a obiectivului de investitii este de 62.204.155,51 lei, echivalentul a 12.531.559,59 euro, inclusiv TVA. Sunt prevazute 3 luni pentru proiectare si 10 luni pentru executia lucrarilor. Licitatia pentru proiectare si executie este in desfasurare.

Se lucreaza, de asemenea, la Inelul Rutier Metropolitan, un nou drum de 17 kilometri, care va asigura legatura intre drumurile nationale DN1, DN 76 si DN 79, inspre Cluj-Napoca, Deva si Arad, si se va intersecta cu centurile din zona metropolitana a Municipiului Oradea, respectiv centura Osorhei, Nojorid si Sanmartin. Lucrarile au ajuns la un stadiu de peste 25%.

Proiectele de infrastructura derulate de Consiliul Judetean Bihor care asigura conectivitatea rutiera cu Municipiul Oradea si zona metropolitana vor duce la o fluenta mai buna a circulatiei si vor scurta timpii de deplasare in cea mai aglomerata zona a judetului Bihor, in directia Cluj, pe DN1.

Articolul precedentPRIMA AUTOSTRADA PESTE MUNTI – Se organizeaza santierul pe prima sectiune montana care intra in executie in Romania, pe Sibiu-Pitesti
Articolul următorSTATISTICA TRANSPORTURILOR IN ROMANIA – Lungimea autostrazilor a crescut in 2023 cu 48 km. Romania are 23.000 de km de drumuri pietruite si de pamant

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.