Se toarna asfalt pe Lotul 1 al Autostrazii Moldova A7 (Ploiesti-Buzau), intre Dumbrava si Mizil, anunta secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu, precizand ca ritmul lucrarilor este unul bun.
Lotul 1 este cuprins intre Dumbrava (Autostrada Bucuresti – Ploiesti) – Mizil (DJ 100C) si are o lungime de 21 km.
Scriosteanu a postat si imagini VIDEO de pe santier, unde situatia este urmatoarea:
- se lucreaza la asternerea celui de-al doilea strat de asfalt cu patru utilaje compactoare si un finisor pe o portiune a traseului
- continua asternerea stratului de balast stabilizat
- continua asternerea stratului de asfalt de baza
- continua montarea grinzilor la pasajul principal aferent nodului rutier cu Autostrada Bucuresti – Ploiesti A3
- continua lucrarile la sistemul ITS
- continua producerea grinzilor din beton de 40 metri lungime direct in santier cu instalatia proprie montata de antreprenor, trecand deja de 115 grinzi produse
- sunt prezenti pe santier cca 700 muncitori si 300 utilaje
”Ritmul lucrarilor pe acest santier este unul bun, iar daca acesta ramane unul sustinut, acest prim lot al Autostrazii Moldovei A7 reprezinta un obiectiv pentru darea in trafic anul acesta”, afirma secretarul de stat.
Start bun pe Lotul 3 al A7, intre Pietroasele si Buzau
Oficialul a fost zilele trecute si pe santierul Lotului 3 Pietroasele – Buzau al Autostrazii Moldova, in prima sa vizita, si anunta un start bun al lucrarilor. Lotul 3 este cel de al 13-lea lot si ultimul, de fapt, din A7, pe care antreprenorul a inceput executia lucrarilor luna trecuta.
Stadiul acestui nou santier este urmatorul:
- astazi erau mobilizati peste 150 muncitori si 65 utilaje
- a inceput realizarea organizarii de santier
- se afla in curs cercetarea arheologica pe 3 situri, activitate care este in grafic si care nu va afecta termenul de realizare a lucrarilor
- a inceput amplasarea primei statii de producere a betonului
- este in curs de realizare decopertarea stratului vegetal, actiune realizata pe 80% din suprafata traseului
- a inceput imbunatatirea terenului de fundare cu liant hidraulic, actiune realizata la 40% din suprafata decopertata
- a fost adusa in santier prima foreza pentru realizarea pilotilor necesari podurilor si pasajelor, iar aceasta a si inceput forajele, fiind deja forati, armati si turnati primii 5 piloti
Saptamana aceasta soseste in santier inca o foreza, care va incepe forajele la cel mai lung pasaj de pe acest lot de circa 1.200 metri peste DN2B si calea ferata, iar la sfarsitul lunii mai va ajunge si cea de-a treia foreza.
De asemenea, a inceput demontarea statiei de asfalt folosita la fosta lucrare (3B5 Nusfalau – Suplacu de Barcau a A3), urmand a fi adusa pe acest santier.
Constructorul va realiza cu prioritate conexiunea lotului 1 din A7 Buzau – Focsani cu DN2B, prin bretele de intrare/iesire.
Pe acest lot, sunt prevazute urmatoarele lucrari principale:
- 13,9 km lungime traseu
- 2 noduri rutiere
- 8 poduri si pasaje, dintre care un pasaj de complexitate tehnica ridicata, in lungime de 1.260 metri
- 1 parcare (stanga/dreapta) tip S3
- 1 Centru de Intretinere si Coordonare
- perdele forestiere (35.6247 ha)
- 12 spatii de incarcare a autoturismelor electrice
”Mobilizarea antreprenorului este buna, acest proiect fiind cel de-al doilea pe care il realizeaza acest constructor, dupa Sectiunea 3B5 Nusfalau – Suplacu de Barcau a Autostrazii A3, tronsonul Gilau – Bors, pe care a finalizat-o in termenul prevazut (septembrie 2023)”, a afirmat secretarul de stat Irinel Scriosteanu.
Valoarea contractului este de 1,09 miliarde lei, fara TVA, iar sursa de finantare este asigurata prin Planul National de Redresare si Rezilienta PNRR, fiind cel mai mare proiect de infrastructura finantat din acest program.
”La inceputul anului acesta, anuntam cateva premiere pentru infrastructura rutiera a Romaniei, printre care si faptul ca vom avea toate cele 13 loturi ale Autostrazii Moldova A7 in executie”, a adaugat oficialul.
Autostrada Moldovei A7 este prima autostrada a Romaniei aflata integral in executie, pe toti cei 320 km, 13 din 13 loturi, iar la final, va lega Moldova de Muntenia si prin infrastructura rutiera. Este, de asemenea, prevazuta in Programul Investitional 2021-2030 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din Romania, elaborat si aprobat in perioada 2020-2021.