UNDA VERDE PENTRU DRUMUL DE MARE VITEZA CRAIOVA-TARGU JIU – Autostrada Craiova – Filiasi si drumul expres Filiasi – Targu Jiu au indicatorii tehnico-economici aprobati. Drumul de 110 km va costa 16,5 miliarde lei

Drumul de mare viteaza Craiova-Targu Jiu a primit unda verde. Joi, 28 martie 2024, au fost aprobati in sedinta Guvernului Romaniei indicatorii tehnico-economici ai Drumului de mare viteaza Craiova-Targu Jiu, care va realiza conexiunea intre Craiova si Targu Jiu prin autostrada si drum expres, dupa cum urmeaza:

  • Autostrada Craiova – Filiasi, cu o lungime de 51 km (km 0+000 – km 51+503)
  • Drum expres Filiasi – Targu Jiu, cu o lungime de 58,6 km (km 51+503 – km 110+100)

In sedinta desfasurata astazi, 28 martie 2024, Executivul a aprobat, la propunerea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, indicatorii tehnico – economici aferenti obiectivului de investitii ”Autostrada Craiova – Filiasi si Drum Expres Filiasi – Targu Jiu” ce traverseaza judetele Dolj si Gorj”, informeaza ministerul.

Valoarea estimata este de 16,5 miliarde lei cu TVA, iar sursa de finantare este asigurata din fonduri europene nerambursabile, din cadrul Programului Transport 2021-2027.

Astfel, prin hotararea adoptata indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investitii sunt:

–         lungime traseu: 110,10 km (51,5 km Autostrada si 58,6 km Drum Expres);

–         latime platforma (Autostrada): 26,00 m;

–         latime platforma (Drum Expres): 21,50 m.

Valorile de trafic rezultate din Studiul de trafic, cat si faptul ca traseul existent al drumului traverseaza numeroase localitati, au condus la realizarea unui profil de drum expres pe sectorul Filiasi-Targu Jiu”, arata Ministerul Transporturilor.

Printre principalele caracteristici prevazute:

  • 25 poduri
  • 41 pasaje
  • 13 viaducte
  • 50 structuri casetate
  • 1 ecoduct
  • 3 Centre de Intretinere si Coordonare
  • 12 parcari de scurta durata
  • 4 spatii de Servicii tip S1
  • 2 spatii de Servicii tip S3
  • 9 noduri rutiere localizate in zona:

1) Ghercesti (DEx Craiova – Pitesti)

2) Mischii (DN65C)

3) Craiova Nord (DN65F)

4) Beharca (DN6)

5) Racarii de Sus (DN6)

6) Tantareni (DN66/DJ661)

7) Saulesti (DJ661)

8) Targu Carbunesti (DN67B)

9) Targu Jiu (VO Targu Jiu)

Traseul acestui drum de mare viteza este structurat in 6 loturi cu o lungime totala de 110 km si se va desprinde din Drumul Expres Craiova-Pitesti, din nord-estul Municipiului Craiova si va avea ca punct final in sud-estul Municipiului Targu Jiu, in Varianta Ocolitoare Targu Jiu si va traversa urmatoarele U.A.T.-uri:

  • Judetul Dolj (47,3 km): Ghercesti, Simnicu de Sus, Craiova, Isalnita, Almaj, Cotofenii din Fata, Bradesti, Filiasi
  • Judetul Gorj (62,7 km):Tantareni, Turburea, Aninoasa, Saulesti, Vladimir, Barbatesti, Jupanesti, Targu Carbunesti, Scoarta, Danesti, Targu Jiu

Autostrada Craiova – Filiasi si Drumul Expres Filiasi – Targu Jiu vor asigura scoaterea traficului greu si de tranzit, dezvoltarea infrastructurii rutiere de transport, reducerea timpilor de parcurs prin eliminarea congestiilor, reducerea costului accidentelor, dezvoltarea socio-economica a zonelor adiacente si reducerea costului pentru prevenirea poluarii mediului.

Valoarea totala a investitiei (inclusiv T.V.A.) a fost estimata la peste 16,5 miliarde lei, suma asigurata din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport (P.T.) 2021-2027 si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, precum si din alte surse legal constituite, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.

Autostrada Craiova-Filiasi se suprapune cu traseul Coridorului de conectivitate 5 „Coridorul Danubius” pe acest sector, care face parte din Programul Investitional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021-2030.

Sectorul ce face legatura dintre Filiasi si Targu Jiu se regaseste in Programul Investitional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021-2030 in Lista proiectelor localizate pe reteaua secundara-drumuri de conectivitate si transregio pentru modernizarea si cresterea sigurantei.

Indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investitii au fost aprobati cu Avizul Consiliului Interministerial de Avizare Lucrari Publice de Interes National si Locuinte nr.15/13.03.2024.

Lucrarile propuse au impact minim asupra mediului. In cadrul procedurilor desfasurate pana in prezent a  fost obtinut Acordul de mediu nr.5 din 28.12.2023, emis de catre Agentia pentru Protectia Mediului.

Articolul precedentZBORURI NOI DE PE AEROPORTUL DIN ORADEA – LOT va opera zborurile Oradea – Varsovia. Consiliul Judetean Bihor se implica financiar
Articolul următorAUTOSTRADA TRANSILVANIA – Turcii de la Ozaltin Insaat se vor ocupa de lucrarile de deviere a traseului de pe sectiunea Nadaselu – Mihaiesti a Autostrazii Transilvania. Contractul va depasi 1 miliard de lei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.