Presedintele Consiliului Judetean Bihor, Ilie Bolojan, a anuntat ca proiectele tehnice ale celor doua pasaje care vor fi construite pe Calea Aradului, pe sub centura la iesirea din oras si peste DN 79 intre ERA Park Oradea si Oradea Shopping City, se apropie de finalizare.
Mai mult, luna viitoare va porni licitatia pentru stabilirea constructorilor pentru ambele pasaje.
”Finalizarea proiectelor tehnice ale celor doua pasaje care vor fi construite din toamna acestui an pe Calea Aradului se apropie de final. Saptamana aceasta am semnat si contractele pentru realizarea auditului de siguranta rutiera la proiectul tehnic al acestora. In aprilie, dupa avizarea finala de catre Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR, vom demara procedura de licitatie pentru selectarea constructorilor”, spune Ilie Bolojan.
Bolojan a postat si un film unde se poate vedea cum se va circula prin primul dintre aceste pasaje.
Proiectul este rezultatul unui parteneriat intre CNAIR, Primaria Oradea si Consiliul Judetean Bihor. Finantarea este asigurata din fonduri europene.
Pasajul va descongestiona iesirea spre aeroport.
Construirea celor doua pasaje, ca de altfel si a altor doua, la iesirea din oras pe DN 19 spre Biharia si din Osorhei pe DN 1, a fost aprobata cu unanimitate de voturi de autoritatile locale in luna iulie a anului trecut, la propunerea presedintelui CJ Bihor.
Pasajul pe sub centura din Calea Aradului va avea, potrivit hotararii adoptate, o lungime totala a amenajarilor de 406 metri, din care pasajul propriu-zis va avea 252 metri, iar costul estimat prin studiul de fezabilitate este de 46,49 milioane lei. Pasajul va fi realizat pe actuala banda a doua a tronsonului de la iesirea din Calea Aradului catre centura si, respectiv, de la intrarea in oras dinspre Aeroport, urmand ca prima banda sa ramana asa cum este, pentru a permite virajul la dreapta spre Calea Santandreiului si la stanga catre strada Ogorului.
Un al doilea pasaj ar urma sa fie construit peste DN 79 inainte de Aeroportul Oradea, pentru a lega zonele comerciale ERA Park si Oradea Shopping City, asa incat traficul dinspre Oradea spre Nojorid si viceversa sa decurga fara opriri si ambuteiaje in giratia actuala. Potrivit studiului de fezabilitate, acesta este prevazut sa aiba amenajari totale in lungime de 535 metri, dintre care cea a pasajului propriu-zis sa fie de 121 metri. De asemenea, el va fi dublat si de un pasaj pietonal cu o lungime de 201 metri. Costul total este estimat la 44,93 milioane lei.
Un al treilea pasaj rutier propus de presedintele CJ Bihor va fi tot suprateran, fiind prevazut peste DN 19 la iesirea/intrarea din Oradea spre/dinspre Biharia, deasupra giratiei din dreptul Remarkt (fostul Real II), acolo unde soseaua nationala se intersecteaza cu Calea Bihorului. Acesta ar urma sa aiba o lungime totala a amenajarilor de 571 metri, din care cea a pasajului propriu-zis sa fie de 141 metri. Proiectul a fost estimat prin studiul de fezabilitate la un cost total de 38,6 milioane lei.
Un al patrulea pasaj a fost propus pe DN1 la iesirea/intrarea spre/dinspre Osorhei, in zona unde soseaua nationala se intersecteaza cu centura comunei, aflata in constructie, si cu viitorul inel rutier metropolitan de nord, care va duce pana in Biharia prin Fughiu. Acest pasaj ar urma sa aiba o lungime totala a amenajarilor de 559 metri, din care pasajul propriu-zis 121 metri. Costul estimat este de 37,8 milioane lei, dupa cum arata studiul de fezabilitate.