A8 (Autostrada Unirii) se apropie de inceperea constructiei in acest an, spune directorul general al CNAIR, Cristian Pistol. Acesta a solicitat emiterea Ordinului de Incepere pentru proiectarea sectiunii de autostrada Targu Mures – Miercurea Nirajului (24,4 km).
”Astfel faza de proiectare a acestui obiectiv va incepe in data de 31 mai 2024, dupa finalizarea procedurilor administrative necesare”, declara directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
Antreprenorul turc NUROL INSAAT VE TICARET A.S are la dispozitie 6 luni pentru proiectare si 24 de luni pentru finalizarea lucrarilor de constructie a sectiunii A8 finantata prin PNRR.
Acest contract, in valoare de 2,46 miliarde de lei (fara TVA), presupune inclusiv constructia drumului de legatura dintre A8 si A3 in lungime de 2,4 km.
Pe traseul sectiunii Targu Mures – Miercurea Nirajului vor fi construite inclusiv 36 de poduri, pasaje si viaducte, dintre care un pasaj cu o lungime de 256 metri.
A8 (Autostrada Unirii) va avea o lungime de aproximativ 304 km si este formata din sectiunile Targu Mures – Targu Neamt si Targu Neamt – Iasi – Ungheni.
Pentru aceasta sectiune, sunt prevazute urmatoarele caracteristici:
- lungime totala de 24,4 km
- 16 poduri
- 16 pasaje
- 4 structuri casetate
- 3 noduri rutiere: 1) la Autostrada Transilvania (km 2+180), 2) DN13 Targu Mures (km 10+110) si 3) DJ151D Miercurea Nirajului (km 21+320)
- 1 Centru Intretinere si Coordonare
- 2 parcari de scurta durata
- drum de legatura de 2,4 km
Sunt traversate U.A.T-uri din judetul Mures.
Traseul Autostrazii Targu Mures –Targu Neamt – Iasi – Ungheni (Autostrada Unirii A8) continua traseul Autostrazii Turda – Targu Mures (Autostrada Transilvaniei A3), in zona localitatii Gheorghe Doja, facilitand traficul auto pe directia Vest-Est, intre Transilvania si Moldova, pe o lungime de 304 km.
”Asa cum am mai spus, prioritizam Autostrada Unirii A8 pentru a lega Moldova si Republica Moldova de Transilvania si Europa, traversand muntii Carpati. Este, de asemenea, un proiect major de infrastructura rutiera prevazut in Programul Investitional 2021-2030 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din Romania, elaborat si aprobat de guvernul liberal in perioada 2020-2021”, declara in luna februarie secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.
Constructorul turc Nurol face parte si din asocierea cu Makyol pentru constructia Lotului 3 al Autostrazii Ploiesti-Buzau (Autostrada Moldovei A7), lot pentru care au inceput lucrarile la data de 1 martie 2024.
In februarie 2024 a fost semnat contractul pentru proiectarea si executia sectiunii de capat vestic al Autostrazii Unirii A8, respectiv Sectiunea 1 Targu Mures – Miercurea Nirajului (km 0+000 – km 22+000) si legatura la A3 (2,4 km) cu constructorul turc Nurol Insaat Ve Ticaret AS. Acest lot de autostrada era singurul ramas fara contract din totalul celor 18 cuprinse in cadrul Planului National de Redresare si Rezilienta (PNRR).
Astfel, in prezent, sunt semnate toate cele 18 proiecte finantate prin PNRR (412,46 km), cu o valoare insumata de 27,7 miliarde lei (fara TVA):
– Autostrada Transilvania: Sectiunile Nadaselu- Mihaiesti, Mihaiesti- Zimbor si Zimbor-Poarta Salajului)
– A7 (Autostrada Moldovei): toate cele 13 loturi cuprinse intre Ploiesti si Pascani
– A1 (Autostrada Lugoj- Deva): Sectiunea E (sectiunea cu tuneluri) si sectiunea D
– A8 (Autostrada Unirii): sectiunile Targu Mures- Miercurea Nirajului si Leghin-Targu Neamt.