CALEA FERATA BUCURESTI- GIURGIU – Linia va fi redeschisa in cateva luni. Iata cum arata Podul de la Gradistea (Video)

Dupa doua decenii, se reia circulatia pe Podul de la Gradistea. Se monteaza ultimul tablier metalic aferent Podului de cale ferata peste raul Arges de la Gradistea, a anuntat secretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu. Oficialul apreciaza ca in cateva luni se va redeschide circulatia pe prima linie de cale ferata din Romania.

Acesta a postat si un VIDEO de pe santier, in care se vede stadiul constructiilor.

Podul vechi s-a prabusit in anul 2005, iar de atunci trenurile au fost deviate pe ruta ocolitoare prin Videle. In prezent, lucrarile intre Vidra si Comana sunt finalizate in proportie de 80%. Absenta acestui pod duce la cresterea distantei pe calea ferata intre Bucuresti si Giurgiu, deoarece trenurile sunt nevoite sa ocoleasca prin Videle, pe linii feroviare unde vitezele sunt mici.

Drumul alternativ are o lungime de 118 km si exista doar trei trenuri directe zilnice, cu timpi de calatorie intre 128 si 165 de minute.

Se monteaza ultimul tablier metalic aferent Podului CF peste raul Arges de la Gradistea. Pe santierul podului de cale ferata peste raul Arges de la Gradistea, parte din prima cale ferata a Romaniei (data in circulatie in 1869) Bucuresti – Giurgiu, lucrarile se afla in faza finala:

  • a inceput montarea ultimului tablier metalic al acestui nou pod, care il inlocuieste pe cel vechi, prabusit in urma inundatiilor in 2005
  • in total, au fost 5 elemente de tablierului metalic, care cantaresc aproximativ 280 tone fiecare
  • la constructia caii ferate de pe pod si viaduct s-a folosit „slab track” – o solutie care simplifica executia suprastructurii caii ferate, folosita pentru prima data in Romania

lungimea totala a podului si viaductului peste Arges este de 1384 metri, dintre care podul are 136 metri”, a explicat Scriosteanu.

Potrivit secretarului de stat, redeschiderea acestei linii feroviare va avea loc in cateva luni si va contribui si la introducerea trenurilor metropolitane pentru comunitatile din sudul Bucurestiului si arealul judetelor Giurgiu si Ilfov.

Acest proiect de reabilitare si reconstruire a podului peste Arges a constituit una dintre prioritatile noastre, inca din 2020 de cand am deblocat acest proiect, iar apoi, in luna decembrie a aceluiasi an, am semnat contractul de proiectare si executie. Ii multumesc colegului meu secretar de stat, Ionut Savoiu, pentru buna coordonare, dar si autoritatilor locale din Ilfov si Giurgiu pentru sustinere!”, a adaugat secretarul de stat din Minsterul Transporturilor.

Pe traseul feroviar dintre Vidra si Comana, in lungime de 12,02 km, sunt planificate realizarea a patru poduri feroviare, doua viaducte cu 27 de deschideri catre Giurgiu si 8 deschideri catre Bucuresti.

De asemenea, se vor construi doua cladiri noi destinate publicului calator – PO Gradistea si Hm Comana. Acestea vor fi dotate cu spatii interioare moderne, incluzand sali de asteptare, grupuri sanitare si case de bilete.

Vor exista peroane cu lungimi intre 150 m si 250 m si latimea de trei metri, scari, rampe si refugii, cu facilitati speciale pentru accesul persoanelor cu dizabilitati.

In 2005, Podul de la Gradistea s-a prabusit din cauza viiturilor. Reconstructia acestuia a fost amanata mai bine de zece ani.

Amplasat intre statiile Vidra si Gradistea, podul se afla la aproximativ 20 km distanta de Bucuresti.

In anul 1939, un tren rapid efectua o calatorie de o ora si sase minute pe cei 74 km intre Gara de Nord si Giurgiu, pe podul de la Gradistea.

Cea mai rapida portiune a calatoriei era intre Bucuresti Sud si Comana, unde 29 de km erau parcursi cu o viteza medie de 75 km/h.

Articolul precedentINVESTITII IN TRANSPORTURI – Judetul Dolj a alocat 55,8 milioane de euro in acest an
Articolul următorINVESTITII RECORD IN DRUMURILE DIN GALATI – 75 de milioane de euro pentru modernizarea a 60 de kilometri de drum judetean

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.