Autoritatea pentru Reforma Feroviara si Alstom au semnat contractul de 150 de milioane de euro pentru livrarea a 16 locomotive electrice Traxx 3 MS si 20 de ani de servicii de mentenanta. Locomotivele electrice pot circula cu o viteza maxima intre 160 km/h-200 km/h si pot tracta pana la 16 vagoane destinate transportului feroviar de calatori. Astfel, la sediul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii a fost incheiat contractul de achizitie pentru locomotive eletrice noi, intre ARF, in calitate de autoritate contractanta, si asocierea Alstom (Alstom Transport SA-lider, Alstom Transportation Germany GmbH-asociat), in calitate de furnizor.
Termenul de livrare al primei locomotive este de 24 de luni, de la semnarea contractului.
La acest eveniment au participat Stefan Roseanu, presedinte ARF, respectiv Gabriel Stanciu, director general Alstom pentru Romania, Bulgaria si Moldova.
Contractul presupune achizitia a a 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, capabile sa circule cu o viteza maxima situata in intervalul 160 km/h-200 km/h si sa tracteze pana la 16 vagoane de calatori, destinate transportului feroviar de calatori, inclusiv serviciile de mentenanta si reparatii, pe o perioada de 20 ani, necesare functionarii in conditii optime de siguranta si confort a respectivelor locomotive.
”Oferta financiara se ridica la suma de 767.510.640 lei, fara TVA, compusa din valoarea de livrare a 16 locomotive electrice si contravaloarea mentenantei pentru o perioada de 20 de ani”, precizeaza ARF.
De asemenea, in contractul de achizitie este prevazuta o clauza de revizuire privind posibilitatea suplimentarii perioadei de mentenanta cu inca 20 ani, fara organizarea unei proceduri competitive, prin incheierea unui act aditional.
Finantarea proiectului este asigurata din Planul National de Redresare si Rezilienta, „Componenta 4 – Transport durabil” si de la bugetul de stat, prin MTI, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.
„Suntem onorati de faptul ca portofoliul de material rulant al Alstom in Romania este acum completat de locomotive electrice pentru clientul nostru ARF. Noile locomotive vor contribui semnificativ la tranzitia tarii catre mobilitatea sustenabila, aliniindu-se cu angajamentul Alstom de a promova solutii de mobilitate mai ecologice si mai inteligente la nivel mondial”, a declarat Gabriel Stanciu, managing director Alstom pentru Romania, Bulgaria si Moldova.
Presedintele ARF, Stefan Roseanu, a declarat ca acest contract vine sa aduca un nou impuls flotei de locomotive utilizate in transportul feroviar public de calatori din Romania, care va trebui sa raspunda in mod eficient nevoilor de mobilitate sporita a cetatenilor, atat in interiorul tarii, cat si intre marile orase ale Romaniei.
Locomotivele electrice cu patru osii pot avea o viteza maxima de 200 km/h si vor putea tracta pana la 16 vagoane de pasageri. Acestea vor fi echipate cu sistemul Alstom de ultima generatie ERTMS la bord pentru o eficienta optima si un nivel ridicat de siguranta si securitate, asigurand in acelasi timp interoperabilitatea deplina. Locomotivele sunt concepute pentru a imbunatati mobilitatea in interiorul tarii precum si intre marile orase ale Romaniei.
Locomotivele Traxx ofera un design flexibil bazat pe o abordare de platforma robusta, modulara, compatibila cu multe aplicatii (transport de marfa si pasageri intr-o singura tara sau in mai multe tari) si disponibile in diferite configuratii (AC, DC si multi-sistem).
”Acest produs ofera performante operationale si fiabilitate sporite, cu o eficienta energetica mai mare si intervale de mentenanta extinse pentru a-si imbunatati disponibilitatea. Locomotivele Traxx au fost omologate in 20 de tari, acoperind o distanta totala anuala de peste 300 de milioane de kilometri, cu peste 2.700 de unitati vandute incepand cu anul 2000”, anunta Alstom.
Alstom activeaza in Romania de 30 de ani. Compania este responsabila cu implementarea solutiilor de semnalizare sau electrificare pe coridorul feroviar Rin-Dunare precum si in zona Cluj, unde Alstom face parte si din consortiul care construieste cel de-al doilea sistem de metrou din tara, in orasul Cluj Napoca. Prima solutie de semnalizare urbana CBTC din tara este in implementare de catre Alstom pe Linia 5 de metrou din Bucuresti. Compania este, de asemenea, furnizor de servicii de mentenanta pentru flota de metrou din Bucuresti in ultimii aproape 20 de ani, avand in continuare un contract in derulare valabil pana in 2036.