Centura municipiului Tulcea va avea o lungime de 9 km, desfasurata in zona de sud a orasului. Aceasta are prevazute 2 benzi de circulatie/sens si cate un spatiu de servicii pe fiecare sens. In prezent sunt in curs de realizare forajele.
Studiile geotehnice sunt finalizate, iar in primavara anului viitor va fi finalizat studiul de fezabilitate, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.
Sunt prevazute urmatoarele lucrari principale:
– Intersectie giratorie la nivel inceput proiect cu DN22;
– Nod rutier cu drumul expres Braila – Tulcea – Constanta
– Pasaj peste CF 108;
– Nod rutier cu DN22;
– Nod rutier cu DJ222;
– Intersectie giratorie la nivel sfarsit proiect cu DJ222C
”Demararea licitatiei pentru executia Centurii Municipiului Tulcea va avea loc, cu siguranta, in cursul anului viitor si vom depune toate eforturile ca si licitatia pentru Drumul Expres Braila – Tulcea sa aiba loc in aceeasi perioada”, spune secretarul de stat.
Scriosteanu s-a intalnit la Primaria Municipiului Tulcea cu primarul Stefan Ilie, cu viceprimarul George Singhi si cu George Siscu – deputat, unde a discutat despre stadiul proiectelor majore de infrastructura rutiera care se desfasoara pe raza judetului Tulcea.
In ceea ce priveste Drumul Expres Braila-Tulcea, zilele trecute a fost avizata varianta de traseu in Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere CNAIR.
Drumul expres va avea o lungime de 61,6 km. Sunt prevazute 2 benzi de circulatie/sens, banda mediana si acostamente. Vor fi construite parcari de scurta durata, spatii de servicii.
Drumul va asigura conexiunea atat cu Podul suspendat peste Dunare de la Braila/Galati – Tulcea, cat si cu viitorul Drum Expres Constanta – Tulcea.
Totodata, Scriosteanu a discutat cu factorii locali si despre Drumul Expres Tulcea-Constanta, pentru care trebuie sa urgenteze procedurile pentru stabilirea traseului final. In acest sens, in aceasta saptamana va fi convocata firma care lucreaza la realizarea proiectului intr-o sedinta de lucru la Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, spune oficialul.
”Intotdeauna am sustinut faptul ca proiectele nationale de infrastructura de transport trebuie sa fie conectate si corelate cu viziunea si dezvoltarea infrastructurii locale, in asa fel incat infrastructura de mare viteza sa fie pusa in valoare la potentialul maxim. Astfel, am discutat si despre un posibil viitor coridor european, care sa lege Odessa – Tulcea – Constanta, unind astfel coridorul Constanta – Nadlac de viitorul coridor Polonia – Lvov – Odessa, fie prin intermediul Podului suspendat peste Dunare de la Braila/Galati – Tulcea, fie printr-un nou pod in zona Isaccea”, a spus Scriosteanu.