DRUMURILE LUI DRULA – Ministrul Transporturilor vrea sa inaugureze 75 de kilometri de autostrada in 2021

Ministrul Transporturilor, Catalin Drula (foto centru), a anuntat marti, 23 februarie, la DigiFM, care sunt tronsoanele de austostrada si de drum expres care vor fi date in folosinta in 2021. Astfel, spune ministrul, anul acesta se va circula pe ruta Sebes-Turda, de 25 de kilometri, Craiova – Pitesti, de 40 de kilometri si pe un segment de inca 10 kilometri din autostrada A3 Transilvania.

Drula mai sustine ca pana la finalul anului se va putea circula pe un drum nou si la iesirea din tara prin Vama Giurgiu-Ruse. Este vorba despre un drum expres de 6 kilometri, cu patru benzi, care ocoleste Giurgiu si ii va scoate pe soferi pe DN5.

In folosinta in 2021 ar trebui sa fie Sebes -Turda, 25 de km, nu e o mandrie, lucrare a inceput in 2015 trebuia sa fie finalizata in 2 ani. Avem Craiova – Pitesti, un tronson de 40 de km care reprezinta si varianta ocolitoare la Bals si Slatina. Sunt doua puncte importante. Este vorba de lotul doi. Ieri am emis si autorizatia de construire pentru primul sector de 17 km de la Craiova la Bals. Lotul unu ar putea fi gata anul viitor. Lotul 3 e semnat cu acelasi constructor de pe lotul doi care e foarte ambitios si a si livrat. Lotul patru a fost in proceduri de contestatii. Se trimite din nou castigatorul si se semneaza contractul. Mai avem un sector din autostrada A3 Transilvania, la Targu Mures sunt 10 km, sector care va fi finalizat anul acesta. Varianta de ocolire Satu Mare care este la profil de drum expres pe o portiune de 12 km”, a declarat ministrul Transporturilor la DigiFM.

El a precizat ca mai sunt o serie de proiecte mai mici care se finalizeaza anul acesta, intre care si cel care ajunge la Vama Giurgiu-Ruse.

Lucreaza o firma austriaca care a mai lucrat in Romania pentru piste de aeroport din beton. Scapam de acea rusine cand iesim din vama. Era ca pe Marte”, a declarat ministrul Transporturilor.

Autostrada spre Moldova, finalizata in 2024

Catalin Drula spune ca pana in anul 2024 ar putea fi gata lucrarile la autostrada A7 care ar urma sa lege Ploiestiul de Pascani. In mai 2021, mai spune Drula, se lanseaza la licitatie de executie pana la Buzau, Ploiesti-Buzau.

Dupa 3 luni urmeaza Buzau-Focsani, dupa 2-3 luni urmeaza Focsani-Bacau si sper sa intre tot anul asta Bacau-Pascani. Acum vom vedea cat dureaza o licitatie in Romania. In ultimii ani s-au miscat mai repede. Exista eforturi sa mai eficientizam partea de achizitii. As vrea anul acesta sa incheiem contractele efectiv. Lucrarile ar trebui sa dureze in zona mai usoara doi ani, in unele se duc spre doi ani si jumatate. Pana in 2024 ar trebui sa avem mare parte din aceasta autostrada gata, daca nu chiar pe toata”, a mai declarat Drula.

In ce priveste A8, Ministerul Transporturilor intentioneaza sa scoata capetele autostrazii la licitatie, mai precis cel dinspre Targu Mures si cel dinspre Targu Neamt.

Realizarea proiectului tehnic pentru autostrada de pe Valea Prahovei va dura peste doi ani

Ministrul Catalin Drula a mai adaugat ca a fost semnat contractul pentru proiectul tehnic al autostrazii care ar trebui sa traverseze Valea Prahovei, etapa care ar urma sa dureze doi ani si jumatate.

Sper sa livreze un material de calitate. Este acelasi care face A7 de la Ploiesti la Bacau. Am discutat sa se concentreze pe un traseu modern in zona critica cu un tunel de 4 km la Busteni, cu tunel de 2 km la Sinaia. Cred ca varianta cu tuneluri este cea care ar ajuta si turismul. I-am rugat sa ne predea zone de documentatie mai repede, de exemplu la Comarnic (…) Sunt interesate firme mari din Europa pentru acest proiect. Stabilind exact traseul poti obtine un pret mult mai bun.”, a declarat ministrul.

Drula: Termenul optimist pentru finalizarea autostrazii Sibiu-Pitesti este de 5 ani

Finalizarea autostrazii Sibiu-Pitesti este „cel mai greu proiect din Romania”, iar termenul optimist este de 5 ani, spune ministrul, care precizeaza ca unele tronsoane ar putea fi date in circulatie mai repede.

Sibiu-Boita va fi gata la finalul anului viitor. La Pitesti-Curtea de Arges, lotul cinci, e semnat contractul cu o firma italiana, intr-o luna, maxim doua, incep lucrarile acolo. Tronsonul patru, mai dificil, de la Curtea de Arges la Tigveni, acolo au tot fost contestatii, inteleg ca in 2-3 zile se da castigatorul din nou, vedem daca mai sunt contestatii, vom vedea cand semnam contractul. Acolo este un tunel mare, o lucrare grea. De la Tigveni pana la Boita, aceasta zona cu adevarat critica, sunt loturile doi si trei. Lotul doi este mai greu pentru ca e Defileul Oltului cu multe tuneluri, trei e greu pentru ca este terenul instabil. Sunt proceduri de licitatie lansate. Sunt 15 companii interesate. Se va alege o lista scurta din care se aleg 5-6 firme care merg in licitarea finala.”, a detaliat Catalin Drula.

Articolul precedentCFR LANSEAZA O NOUA LICITATIE – Studiu de fezabilitate si proiect tehnic pentru modernizarea caii ferate Apahida-Suceava
Articolul următorCNAIR PROPUNE UN NOU TIP DE CAIET DE SARCINI – Firmele de proiectare, invitate sa isi exprime opinia cu privire la modificari

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.