Lotul 3 Sud al Autostrazii Bucurestiului (A0) este cea mai importanta lucrare ce trebuie finalizata in 2024 si are un impact major asupra traficului din sudul Romaniei, anunta secretarul de stat in Transporturi, Irinel Ionel Scriosteanu.Acesta a fost iar intr-o vizita neanuntata pe santierul Lotului 3 Sud al Autostrazii Bucurestiului A0 pentru a verifica stadiul lucrarilor, dar si daca mobilizarea antreprenorului este in parametrii contractati si solicitati.
A0 Sud ar putea fi gata la jumatatea anului viitor.
Mai mult, el va merge si pe acest santier cel putin o data pe saptamana, prezentand evolutia saptamanala a acestuia.
Oficialul a afirmat ca constructorul grec Aktor/ Intrakat va finaliza lucrarile anul viitor.
In prezent, stadiul lucrarilor pe acest lot este urmatorul:
- Au fost executate primele tronsoane experimentale cu balast stabilizat;
- La pasajul pe autostrada peste A1 Bucuresti – Pitesti au fost asamblate la sol grinzile metalice pentru deschiderile 1 si iar in urma discutiilor constructorul si-a asumat ca in maximum 30 zile, grinzile metalice vor fi montate pe structurile pasajuluj;
- Au sosit in santier primele aparate de reazem pentru grinzi, iar montarea acestora va incepe saptamana viitoare;
- La pasajul pe autostrada peste CF Bucuresti – Craiova (sat Teghes, comuna Domnesti), au fost finalizate infrastructurile;
- La podul pe autostrada peste raul Sabar (sat Darvari, comuna Ciorogarla), continua lucrarile la pila Darvari;
- La pasajul pe autostrada peste DJ601 (Ciorogarla), au fost finalizate infrastructurile;
- La podul pe autostrada peste raul Ciorogarla au fost finalizate infrastructurile;
- La pasajul peste autostrada pe DC126 (Clinceni), au fost forati, armati si betonati 29 din 36 piloti;
- La pasajul pe DJ602 peste autostrada (Ciorogarla) au fost finalizate infrastructurile;
- La pasajul peste autostrada pe DC125 (Teghes), au fost forati, armati si betonati 26 din 36 piloti;
- La trei pasaje peste autostrada, pe DC128, pe DC158 (ambele in Darvari) si unul in Domnesti, continua lucrarile aferente culeelor
- Continua lucrarile de umpluturi la corpul de drum cu material necoeziv pentru traseul autostrazii;
- Continua lucrarile de scurgere a apelor si de cofrare si betonare a santurilor pereate;
- Continua relocarea retelelor de utilitati pe amplasamentul santierului – gaze, apa canal si telecomunicatii, dar inca nu au inceput relocarea retelelor electrice, constructorul a promis ca in urmatoarele doua saptamani vor demara si aceste relocari.
”Cel putin din punctul meu de vedere, acest lot de autostrada este cea mai importanta lucrare pe care trebuie sa o finalizam anul viitor si are un impact major asupra traficului din sudul Romaniei, pentru ca afecteaza peste 3 milioane oameni care traiesc in aceasta zona, dar si pentru ca, impreuna cu loturile 1 si 2, reprezinta continuitate intre A1 si A2 via DN5, care sunt rute foarte importante pentru traficul de marfuri din Romania, facand legatura intre Turcia-Grecia-Bulgaria-Portul Constanta cu centrul tarii si Vestul Europei”, a spus Scriosteanu.
Acesta a decis ca, incepand de saptamana viitoare, va aplica aceeasi metoda pe care a aplicat-o si la deblocarea si finalizarea lucrarilor la Pasajul Domnesti si astfel, va merge si pe acest santier cel putin o data pe saptamana, prezentand evolutia saptamanala a acestuia.
”Le-am transmkis reprezentantilor constructorului ca acest contract se va finaliza cu siguranta anul viitor si mi-as dori ca aceasta sa fie ca urmare a finalizarii lucrarilor. Iar pentru ca anul acesta am atins cateva premiere importante pentru infrastructura rutiera a Romaniei, pentru anul viitor imi doresc o alta premiera si anume aceea de a nu mai avea santiere majore blocate si/sau cu intarzieri care nu pot fi recuperate”, a mai spus secretarul de stat.

