Aviz final pentru drumul expres Arad-Oradea. A fost avizat favorabil studiul de fezabilitate al drumului expres Arad – Oradea, in sedinta Consiliului Interministerial pentru avizarea lucrarilor publice.
Se incheie astfel procedura de avizare necesara promovarii hotararii de Guvern ce va aproba indicatorii tehnico-economici ai proiectului.
Proiectul de hotarare ar urma sa fie promovat de Ministerul Transporturilor in zilele urmatoare si ar putea sa fie aprobat in luna noiembrie intr-o sedinta de Guvern, spune presedintele Consiliului Judetean Bihor, Ilie Bolojan.
Potrivit acestuia, pana la inceperea efectiva a lucrarilor, in primavara anului viitor, mai sunt de parcurs urmatoare etape:
- adoptarea hotararii de Guvern privind exproprierea terenurilor afectate de proiect (luna noiembrie) si emiterea deciziei de expropriere;
- predarea proiectului tehnic (finalul lunii noiembrie) si realizarea auditului de siguranta rutiera (luna decembrie);
- licitatia pentru selectarea constructorilor (anuntul ar urma sa fie publicat pana la sfarsitul anului);
- desemnarea castigatorilor si semnarea contractelor de executie pentru cele 3 tronsoane in care e impartit drumul (primavara anului viitor).
In cazul in care procedurile de licitatie vor fi contestate, inceperea lucrarilor ar putea intarzia.
Proiectul este rezultatul unui parteneriat intre autoritatile locale din Arad si Bihor, CNAIR si Ministerul Transporturilor, mai spune Bolojan.
Acordul de mediu pentru drumul expres Oradea-Arad a fost semnat luna aceasta in prezenta ministrului Mediului, Mircea Fechet.
Drumul expres (DX) Oradea-Arad va avea o lungime de 119 kilometri, cu doua benzi de circulatie pe sens si vor fi construite 75 de pasaje supraterane si poduri peste cursuri de apa si intersectii cu alte drumuri. Ministrul Mircea Fechet a afirmat ca Drumul expres Oradea-Arad este cel mai mare proiect de infrastructura rutiera pe care autoritatile locale l-au preluat de la Ministerul Transporturilor, fiind inclus in proiectul Via Carpatia, alaturi de autostrada Calafat -Lugoj.
Vor fi construite 75 de pasaje supraterane si poduri peste cursuri de apa si intersectii cu alte drumuri. In judetul Bihor sunt propuse patru noduri rutiere, alte patru fiind in judetul Arad. Lucrarile vor fi impartite in trei tronsoane: Oradea-Salonta, Salonta Chisineu-Cris si Chisineu Cris-Arad.
Valoarea totala estimata a proiectului, conform studiului de fezabilitate, este de 10,7 miliarde lei.
Proiectul traverseaza cursul raurilor Crisul Alb si Crisul Negru, prin intermediul unor poduri iar in zona Chisineu Cris, pentru a reduce impactul asupra habitatelor, a fost adoptata solutia mutarii traseului drumului si a nodului rutier in asa fel incat sa nu afecteze ariile naturale protejate din zona.