Prima locomotiva romaneasca hibrid, construita 100% in Romania, functioneaza la Curtici, in judetul Arad, la terminalul intermodal al unei companii de logistica, a anuntat presedintele Consiliului Judetean Arad, Iustin Cionca.
Terminalul s-a extins recent cu o parcare pentru camioane de mare tonaj.
Compania de logistica Trade Trans a cumparat si o locomotiva hibrid, electrica, pentru a raspunde standardelor europene de reducere a poluarii, care are un consum redus si aduce importante economii, in contextul cresterii preturilor la combustibilii fosili.
„Noua achizitie este o realizare 100% romaneasca, prin colaborarea a doua firme, una din Constanta, cealalta din Craiova, fiind prima locomotiva hibrid construita in tara noastra. Locomotiva tracteaza trenurile din terminalul intermodal in statia Curtici, cat si in zona de frontiera. Aceasta locomotiva este capabila sa tracteze trenuri lungi de 600 de metri, care au o masa de 2.000 de tone”, a spus Iustin Cionca.
De asemenea, presedintele CJ Arad a semnat prelungirea certificatului de urbanism pentru proiectul „Cu bicicleta prin vest – traseu cicloturistic”. Acest proiect prevede doua piste de cicloturism, pietruite, in judetul nostru. Prima, pe traseul Secusigiu-Felnac-Zadareni-Arad-Pecica-Semlac-Seitin-Nadlac, iar cea de a doua pe partea stanga a Muresului, de la Arad pana la Savarsin.
Este un proiect amplu, in colaborare cu alte 3 judete, Timis, Caras-Severin si Hunedoara, cu o lungime totala de 1.729 de kilometri, finantat prin PNRR.
”In Arad, vom avea doua trasee, unul care va intra din Timis, pe la Secusigiu, pana la Nadlac, iar celalalt de la Arad, pe malul sudic al Muresului, prin Fantanele, Frumuseni, Zabrani, Lipova, pana la Birchis. De acolo, traseul se bifurca: o parte spre Hundeoara, prin Savarsin, iar cealalta spre Faget, judetul Timis. Aceste trasee inseamna facilitarea cicloturismului, indemnul de a ne cunoaste judetul si, totodata, o doza de sanatate pentru cei amatori de acest sport”, afirma presedintele CJ Arad, Iustin Cionca.