ASOCIERE CU CANTEC PENTRU MILIOANELE DIN PNRR – Turcii de la Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş. s-au asociat cu o firma de apartament pentru realizarea lucrarilor de cale ferata dintre Bucuresti si Pitesti

Asociere cu cantec pe banii europeni din PNRR intr-un contract atribuit de CFR SA pentru lucrarile la doua loturi de calea ferata dintre Bucuresti si Pitesti. Turcii de la Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş., declarati de CFR SA drept castigatori ai licitatiei pentru ’Lucrari de inlocuire la rand a elementelor componente ale suprastructurii caii pe linia Bucuresti – Pitesti, pentru ridicarea restrictiilor de viteza pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii caii – Lot 1 si Lot 2’’, licitatie in care s-au mai inscris si Aktor SocietateTehnica S.A. , Bedamiro Holding Parcari Construct, asociere cu S.C. Rotary Constructii Mentenanta S.A., SC Euroconstruct Trading 98 SRL si SC Proiect Construct SRL,Strabag Strabag Rail impreuna cu SC Rothermit au luat drept unic subcontractator societatea SC Infra System Proiect SRL, o firma de apartament, cu o cifra mica de afaceri fata de valoarea lucrarilor in care este parte, care se regaseste insa in mai multe contracte importante care prevad realizarea de studii de fezailitate, proiectare, demolare sau reparare poduri de cale ferata.

Concret, dupa ce a fost declarata castigator al licitatiei pentru ofertarea lucrarilor cu 583 milioane lei, desi valoarea estimata a contractelor este de 690.885.026,82 lei, pentru realizarea lucrarilor la doua loturi (pe o lungime totala de 196,7 km de cale ferata), respectiv:

Lot 1 – Linia 101 Bucuresti – Pitesti, tronson Chitila – Ciocanesti, fir II si Ciocanesti – Titu fir I si II, de la km 10+600 la km 49+780, linii curente si directe si linii din statii (primire – expediere, rest linii); Valoare estimata de 304.257.778,46 lei.

Lot 2 – Linia 101 Bucuresti – Pitesti, tronson Titu – Calinesti – Golesti, fir I si II de la km 49+980 la km 95+000, linii curente si directe si linii din statii (primire – expediere, rest linii). Valoare estimata de 386.627.248,36 lei;

societea turca Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş. A contractat lucrari de la Infra System Proiect SRL, desi aceasta compania ar detine nu mai mult de sapte angajati, cu specializarea „lucrari de drumuri si autostrazi”, avand anul trecut o o cifra de afaceri de 2,23 milioane lei, adica egala cu 0,32% din valoarea contractului dat pe Bucuresti-Pitesti de CFR SA.

Conform publicatiei ClubFeroviar.ro, subcontractarea societatii romanesti Infra System Proiect SRL s-a facut de catre turcii de la Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş.nu pentru „lucrari de drumuri si autostrazi” care sa acopere sfera de tehnologie si inginerie a proiectului de infrastructura, ci pentru servicii de „consultanta” in domeniul „aprovizionarea cu materiale, asigurare forta de munca, transport, utilaje si materiale de constructii”.

Pentru aceste servicii, potrivit publicatiei ClubFeroviar.ro, care a realizat o ampla documentare a cazului, pe care o regasiti AICI, pentru serviciile de consultanta societatea romana va primi 5% din valoarea contractului adica aproape 35 de milioane de lei sau de 16 ori mai mult decat incaseaza intr-un an intreg.

ClubFeroviar.ro precizeaza ca societatea Infra System Proiect SRL este detinuta de Velicu Andrei (50%), Curcea Lidia (33%) si Iancu Ion Gabriel (17%) si administrata de Velicu Razvan, ultimul fiind gasit ca administrator sau asociat in alte sapte firme de constructii, imobiliare.

Infra System Proiect este firma care in 2019 a primit un contract de reparare de la CFR SA pentru Podul Constanta din Bucuresti. La momentul atribuirii lucrarii Infra System Proiect SRL avea doi angajati si o cifra de afaceri de aproximativ de 1,44 milioane lei, de peste doua ori mai mica decat valoarea contractului primit.

Firma a mai primit de la CFR SA si contractul de demolare a podului feroviar peste DN1 Campina Campinita, contract cu valoare de 5,1 milioane lei.

Articolul precedentBANI PENTRU CENTURA SIBIU SUD – Drumul va avea peste 21 de kilometri lungime si primeste fonduri europene de 4,26 milioane lei pentru documentatii
Articolul următorPRIMUL TREN CUMPARAT DUPA 20 DE ANI – Trenul electric este produs in Polonia si va fi livrat pana la sfarsitul acestui an. Trenul va circula intre Bucuresti si Constanta

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.