Dorinel Umbrarescu a cazut de pe locul 1 in topul constructorilor de autostrazi. Grecii de la Aktor ocupau in luna iunie prima pozitie, iar UMB coboara o pozitie, fiind urmat de turcii de la Alarko si austriecii de la Strabag, potrivit publicatiei Economica.net.
Aktor a avut un avans de 8,1 puncte procentuale pe lotul 3 din Autostrada de Centura Bucuresti Sud (A0 Sud), unde stadiul lucrarilor a depasit pragul de 50%.
Pe pozitia a doua urmeaza la mica distanta grupul UMB, cu un prim progres de 8% raportat pe lotul 4 din Autostrada de Centura Bucuresti Nord (A0 Nord).
Tot pe Autostrada Bucurestiului (A0), turcii de la Alsim Alarko au avut un avans de 7,12 puncte procentuale pe lotul 1 Glina – Vidra in circa doua luni. Stadiul lucrarilor pe acest lot, ce ar trebui inaugurat in 2023, se apropie de 70%.
Clasamentul continua cu Strabag, care a raportat un progres de 7 puncte procentuale pe lotul Chetani – Campia Turzii din Autostrada Transilvania (A3). Si pe acest lot urmeaza sa fie deschisa circulatia pana la finele anului, conform promisiunilor constructorului.
Acelasi constructor a avut un avans de 6 puncte procentuale pe legatura Centura Oradea – A3, unde stadiul lucrarilor a ajuns la 62%.
Tot cu 6 puncte procentuale a progresat si UMB pe lotul Buzau – Vadu Pasii din Autostrada Moldovei (A7). Cel mai avansat lot al UMB din A7 a ajuns astfel la un stadiu de 17%, potrivit datelor oficiale.
In ceea ce priveste compania turca Alsim Alarko, aceasta a inregistrat un avans de 5,39 de puncte procentuale pe lotul 2 Vidra – Bragadiru din Autostrada Bucurestiului. Cel mai avansat lot din A0 a ajuns in iunie la un grad de executie de aproape 82%.
Nurol, un alt constructor din Turcia, a raportat un progres de 5 puncte procentuale pe lotul Nusfalau – Suplacu de Barcau din Autostrada Transilvania (A3). Realizat in proportie de 90%, si acest lot urmeaza sa fie inaugurat in 2023.
Tot cu 5 puncte procentuale a avansat si asocierea Pizzarotti – Retter pe lotul 1 Dumbrava – Mizil din Autostrada Moldovei (A7). Astfel, primul tronson din A7 a ajuns la un grad de executie de 16% in iunie.
Acelasi progres, de 5 puncte procentuale, a fost raportat si pe Drumul Expres Braila – Galati. Grupul UMB a realizat aici 65% din lucrari.
Tot grupul UMB a avut un prim avans de 5 puncte procentuale pe lotul Focsani – Domnesti Targ al tronsonului Focsani – Bacau (A7). In iunie, UMB a raportat primele progrese, de 2 puncte procentuale, si pe loturile Domnesti Targ – Racaciuni si Racaciuni – Bacau din acelasi tronson al A7. Un prim progres mic, de 1,05 puncte procentuale, a raportat UMB si pe lotul Saucesti/Bacau – Trifesti din tronsonul Bacau – Pascani al A7.
Constructorul roman UMB a avut un avans de 4 puncte procentuale si pe lotul 2 al A0 Nord. Tronsonul din A0 ce ar putea fi deschis circulatiei tot in 2023 era realizat in proportie de 72% in iunie.
Urmatoarea pozitie este ocupata de italienii de al WeBuild, cu un avans de 2,4 puncte procentuale pe sectiunea 5 Curtea de Arges – Pitesti din A1 Sibiu – Pitesti. Acest lot din cel mai important proiect rutier a tarii a ajuns la un grad de executie de 36%.
UMB revine cu progrese de 2 puncte procentuale pe tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitesti (DEx12), realizat in proportie de 22%, si pe lotul Rm Sarat – Mandresti Munteni al A7, executat 13%.
Pe celelalte santiere monitorizate, fie nu au fost raportat progrese, fie acestea au fost mai mici de 2 puncte procentuale.
Umbrarescu are in executie peste 430 de kilometri de autostrada in Romania
Companiile lui Umbrarescu au in executie in prezent circa 430 de kilometri de autostrada si drum expres. Firmele omului de afaceri Dorinel Umbrarescu, cunoscut drept „Regele asfaltului”, au depasit pragul de un miliard de euro cifra de afaceri.
Contractele cu CNAIR ale constructorului roman se apropie de 5 miliarde de euro. Cele trei mari firme detinute de antreprenorul Dorinel Umbrarescu, Spedition UMB, SA&PE Construct si Tehnostrade, au cumulat anul trecut afaceri de 5,43 miliarde lei (1,1 miliarde de euro), in crestere cu circa 50% fata de afacerile cumulate in anul precedent, arata datele analizate de Economedia.
Firmele omului de afaceri Dorinel Umbrarescu, cunoscut drept „regele asfaltului”, au depasit pragul de un miliard de euro cifra de afaceri in anul 2022, in timp ce profitul s-a ridicat la aproape 300 de milioane de lei, intr-un an in care constructorul moldovean a fost desemnat castigator pe 9 din cele 13 loturi ale Autostrazii Moldova (plus un al zecelea lot castigat in 2023), dar si pentru sectiunea-lipsa Margina – Holdea din Autostrada Lugoj – Deva (A1)
Cele mai mari afaceri au fost raportate de Spedition UMB, de 2,13 miliarde lei, in crestere cu 61%, de la 1,32 miliarde lei in 2021.
Compania a raportat anul trecut un profit net de 137,8 milioane lei, in crestere cu 363%, de la 29,7 milioane lei in 2021. Numarul de angajati a ajuns la 46, o crestere de 9%, de la 42 in 2021.
Tehnostrade a raportat afaceri de 1,7 miliarde lei in 2022, in crestere cu 39%, de la 1,22 miliarde lei in 2021. Profitul companiei a fost de 147,9 milioane lei anul trecut, in crestere cu 3%, de la 142,8 milioane lei in 2021, iar numarul de angajati a crescut cu 51%, de la 2.259 in 2021 la 3.423 in 2022.
In ceea ce priveste SA&PE Construct, afacerile au crescut cu 59%, la 1,6 miliarde lei, de la un miliard lei in 2021. Profitul a ajuns la 12,9 milioane lei, de la 7,8 milioane lei in 2021, dupa o crestere de 65%, iar numarul de angajati a scazut cu 79%, de la 14 la 3 angajati.
Contractele pe care constructorul Umbrarescu le are in derulare cu Compania de Drumuri se ridica la circa 24 miliarde de lei, adica aproape 5 miliarde de euro, conform calculelor Economedia.