Contractul pentru finalizarea lucrarilor la Varianta Ocolitoare Timisoara Sud a fost semnat marti, 27 iunie 2023. Asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL (lider de asociere) – SPEDITION UMB – TEHNOSTRADE SRL, firmele de constructii detinute de familia Umbrarescu, a fost desemnata in urma cu trei saptamani castigatoarea contractului pentru finalizarea lucrarilor pe centura Timisoara Sud.
La data rezilierii contractului anterior (in decembrie 2022), semnat cu un constructor italian, progresul fizic al lucrarilor era de 58,26%, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
”A fost semnat astazi contractul pentru finalizarea lucrarilor la Varianta Ocolitoare Timisoara Sud! Constructorul roman are la dispozitie 383,84 milioane de lei (fara TVA) si 12 luni pentru finalizarea lucrarilor. Constructia celor aproximativ 25 de km ai VO Timisoara Sud este finantata prin Programul Transport (PT 2021–2027)”, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
In decembrie 2022, CNAIR a reziliat contractele cu constructorul italian Tirrena Scavi, motivand slaba mobilizare si incapacitatea financiara a antreprenorului de a continua proiectele pe care le derula. La momentul rezilierii contractului anterior cu constructorul italian, stadiul fizic al lucrarilor era de 58,26%.
Mobilizarea pe santier a fost deficitara pe tot parcursul anului 2022, dupa cum spuneau reprezentantii CNAIR la momentul rezilierii contractului.
Cinci oferte au fost depuse pentru noul contract necesar finalizarii constructiei centurii Timisoara Sud:
1. Automagistral-Pivden (Ucraina);
2. Asocierea Duna Group International Kft (lider de asociere) – Duna Constructii RO SRL (Ungaria – Romania);
3. Asocierea Maxagro Center SRL (lider de asociere) – Drumuri si Poduri Banat SRL – OPR Asfalt SRL – Obras Publicas Y Regadios SA – Dimex-2000 Company SRL (Romania – Spania);
4. Asocierea SA&PE Construct SRL (lider de asociere) – Tehnostrade SRL – Spedition UMB (Romania);
5. Asocierea Super Construct SRL (lider de asociere) – Bauerhof Agrobanat SRL – Rostdorstroy SRL (Romania – Ucraina).
Pe traseul cu o lungime de 25,69 de km, castigatorul trebuie sa finalizeze in 12 luni lucrarile care au ramas de executat la momentul rezilierii contractului anterior:
– trei poduri
– noua pasaje
– patru noduri rutiere
– cinci intersectii la nivel
– doua parcari de scurta durata.
Finantarea lucrarilor va fi asigurata prin Programul Transport 2021-2027.