DRUMUL EXPRES BRAILA-GALATI VA FI GATA MAI DEVREME – Umbrarescu a construit 65% din drumul de 371 milioane lei fara TVA

Stadiul fizic al Drumului Expres Braila-Galati a ajuns la 65%, iar daca vremea va fi favorabila si antreprenorul va mentine ritmul de lucru, se poate lua in considerare darea in trafic a acestui obiectiv mai devreme de termenul contractual de finalizare din aprilie 2024, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.

Constructorul este Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, cu o valoare a contractului de 371.416.131,09 lei, fara TVA, cofinantat din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020.

Drumul Expres Braila – Galati are o lungime de 10,767 km. Va avea 2 benzi de circulatie, pe fiecare sens, 3 poduri, 2 viaducte si un pasaj. Porneste din drumul de legatura brailean al podului peste Dunare si se incheie la intersectia cu DN2B, in zona Movileni.

Drumul Expres Braila – Galati va fi o alternativa viabila pentru traficul greu de pe DN22B, va asigura o conexiune rapida intre cele doua orase, dar si cu podul suspendat peste Dunare de la Braila/Galati – Tulcea.

De asemenea, zece instalatii de forat sunt mobilizate pentru lucrarile la podul peste Siret.

In santierul Drumului Expres Braila-Galati, continua executia lucrarilor la cea mai mare lucrare de arta pe care o avem in constructie, dupa podul de la Braila, si anume la o super-structura mai lunga de 1,7 km, care include viaducte peste complexul feroviar si digul de protectie, dar mai ales un pod hobanat peste Raul Siret cu o deschidere centrala de 130 de metri si doua secundare de cate 80 m”, spune Scriosteanu.

Au fost deja forati, armati si turnati 280/900 piloti si estimam ca pana la sfarsitul lunii iulie a acestui an sa se finalizeze aceasta etapa aferenta lucrarilor de arta peste raul Siret, care cuprinde urmatoarele structuri:

  • viaductul de acces de pe malul drept (896, 42 ml)
  • podul peste raul Siret (307,75 ml)
  • viaductul de acces de pe malul stang (447,91 ml)
  • pasaj peste complexul de cale ferata (139,14 ml)

Pentru acest tip de lucrare, antreprenorul are 10 instalatii de forat mobilizate numai in acest loc, 186 muncitori in total, pe intregul santier si inca 57 utilaje, iar liniile de productie a grinzilor vor fi mutate de la Adjud in acest santier.

Alte lucrari care se desfasoara in santier:

  • se executa lucrari de amenajare a platformelor pentru standurile grinzilor aferente viaductului peste Siret;
  • se executa santurile pentru colectarea apelor pluviale aferente sensului giratoriu de la km 1+524, care asigura intersectia dintre Drumul Expres Braila-Galati si drumul de legatura dintre podul peste Dunare si DN2B;
  • se monteaza parapetul aferent sensului giratoriu mentionat anterior, giratoriu care va fi dat in trafic odata cu podul suspendat peste Dunare de la Braila/Galati – Tulcea si prima etapa a drumurilor de legatura;
  • se executa lucrari de relocare a retelelor de utilitati publice;
  • se realizeaza sistemul ITS.
Articolul precedentCENTURA BAIA MARE SE LARGESTE LA PATRU BENZI – Studiul de fezabilitate va fi gata in iulie
Articolul următorINVESTITII LA ZONA LIBERA CURTICI ARAD – Se repara drumul de acces pe platforma cu 12 milioane lei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.