CENTURA BLAJ, IN LINIE DREAPTA – Guvernul aproba proiectul de 205 milioane lei, pentru drumul de aproape 7 km

Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru varianta ocolitoare a municipiului Blaj, judetul Alba, potrivit unui anunt publicat in Monitorul Oficial. Valoarea totala a investitiei fiind de 204,88 milioane lei, inclusiv TVA. Lungimea drumului este de 6,845 km.

Durata de executie a investitiei este de 18 luni, arata anuntul din Monitorul Oficial.

Finantarea obiectivului de investitie se realizeaza din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport (P.T.) 2021-2027 si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii în limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, precum si din alte surse legal constituite, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.

Un pasaj va fi construit peste varianta de ocolire la km 3+723, L=32 m, pe DJ 107.

In prezent, municipiul Blaj este traversat de DN 14B, care are si functiune de strada, catre acesta debusand si traficul de pe DJ 107 si DC 20 precum si de pe majoritatea strazilor care în general sunt perpendiculare pe DN 14B, astfel fiind create ambuteiaje, dese stationari în trafic cu reducerea vitezei de deplasare, cu inflente negative si asupra cresterii nivelului de noxe si a poluarii fonice.

Pana în prezent DN 14B nu a fost inclus în programe de modernizare sau reabilitare, capacitatea de circulatie, mai ales în zona centrala a municipiului, unde se suprapune traficul greu de tranzit cu cel local si cu cel adiacent dezvoltarilor socio – economico – comerciale, este redusa, din cauza valorilor de trafic în continua crestere, conducand si la blocarea intersectilor existente.

Conform studiului de trafic, valorile medii la nivelul drumului national DN14B, sunt de aproximativ 4.085 vehicule/zi, cu prognoza pentru primul an de perspectiva 2025 de 6903 vehicule/zi, iar prognoza pentru ultimul an de referinta, anul 2044, este de 17.085 vehicule/zi.

Traseul variantei de ocolire se desprinde din DN 14B (km 22+230) prin intermediul unei intresectii de tip giratie (Giratia 1), se desfasoara în zona de versant a luncii Tarnavei Mici, traverseaza printr-un viaduct raul Tarnava Mica, DC21 si linia C.F.320 Blaj-Praid, continua paralel cu linia de cale ferata Blaj – Praid dupa care urca pe platoul nordic al municipiului Blaj. Traseul intersecteaza drumul judetean DJ 107 si prelungirea strazii Izvorului unde este prevazuta o intersectie giratorie (Giratie 2) la km 4+180, urmand ca traficul din drumul judetean înspre/dispre varianta de ocolire sa fie deviat printr-un alt sens giratoriu (Giratia 3) prevazut la km 53+580 al DJ 107. Traseul variantei se finalizeaza în DN 14B la km 26+900 printr-un sens giratoriu (Giratia 4).

Drumul este încadrat în clasa tehnica III.

Latimea partii carosabile în aliniament a variantei de ocolire este de 7 m, cu acostamente de 2×1 m.

Lucrarile vor afecta suprafete de aproximativ 236.000 mp (23,6 ha), situate în zona mixta a intravilanului si zona terenurilor cu destinatie agricola-arabil, curti, pasuni, fanete situate în extravilan si partial în zona de utilitate publica – cai de comunicatii.

Pe tot restul drumului se vor monta parapeti directionali cu grad de protectie H2 dotati cu dispozitive antiorbire.

Pentru cresterea confortului optic în zonele intersectiilor giratorii si pe viaduct se prevede realizarea iluminatului public pe timp de noapte cu lampi cu încarcare solara, tip LED, independente de reteaua de energie electrica.

Varianta de ocolire intersecteaza 7 drumuri de exploatare pentru care se asigura restabilirea legaturilor prin pasaje tip caseta cu lungimea de 8 metri si lumina de 6,40 m.

Se va reloca un drum de exploatare în lungime de 625 m si un drum de racordare în lungime de 385 m.

Articolul precedentCEL MAI SCUMP PASAJ DE PE CENTURA CAPITALEI A FOST INAUGURAT – Pasajul Oltenitei a costat peste 170 milioane lei
Articolul următorINVESTITII DE PESTE 500 MILIOANE LEI LA ECLUZA NAVODARI – Odata retehnolgizata, echipamentele vor functiona inca 30 de ani

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.