CEL MAI SCUMP PASAJ DE PE CENTURA CAPITALEI A FOST INAUGURAT – Pasajul Oltenitei a costat peste 170 milioane lei

Circulatia pe Pasajul Oltenita, cel mai scump pasaj de pe Centura Capitalei, a fost in sfarsit deschisa sambata, 27 mai 2023. Este cel mai mare din seria de trei pasaje construite de CNAIR in sudul Capitalei si va asigura legaturi continue pe Centura de Sud a Capitalei, intre A2 si A1, dar si intre soseaua Oltenitei din Bucuresti si DN4.

Constructorul italian Itinera SpA a semnat contractul in anul 2019 si a avut la dispozitie 169,5 milioane de lei, fara TVA, asigurate prin POIM.

Pana acum, a fost dat in trafic Pasajul Mogosoaia si Pasajul Domnesti, iar peste cateva saptamani, va fi dat in trafic si Pasajul Berceni.

Am dat in trafic Pasajul Oltenitei – Popesti-Leordeni, cel mai mare pasaj construit pe Centura Capitalei si cel de al treilea pasaj dat in trafic, in ultima perioada”, anunta secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu, prezent la eveniment.

Ce lucrari au fost realizate:

  • S-au turnat 120.000 mp de asfalt pentru stratul de uzura;
  • S-au asternut 31.175 tone de mixturi asfaltice pentru straturile de legatura si de baza;
  • Pe inelul central, au fost executati 13.750 mp de predale prefabricate, 1.6 tone de otel tip CORTEN pentru grinzile metalice ale tablierului, 14.200 mc de beton, 1.500 tone otel in armatura infrastructurii, 372 piloti forati, 72 grinzi prefabricate;
  • Pe rampele de acces ale pasajului, care au o lungime totala de 800 m, s-au folosit 7.800 mc beton pentru radiere si elevatii;
  • Centura Bucuresti a fost largita la 4 benzi pe o lungime de 3,6 km;
  • DN4 a fost largit la 4 benzi pe o lungime de aproximativ 1 km;
  • Au fost realizate doua drumuri pentru transporturile agabaritice, cu o lungime de aproximativ 1 km;
  • Au fost realizate doua drumuri colectoare pentru riverani, cu o lungime de 1,3 km;
  • S-au excavat pentru drumuri 67.170 mc si s-au folosit 44.750 mc de agregate pentru straturile de fundatie;
  • Pentru canalizarea pluviala, s-au instalat 8.500 m de conducta, 205 camine de vizitare, 1 bazin de retentie de aproximativ 130.000 litri si 3 separatoare de hidrocarburi.

Multumesc tuturor celor care au contribuit la realizarea acestui proiect, in mod special antreprenorului Itinera SpA si subcontractorilor, inginerilor, echipelor de muncitori, dulgheri, fierari, operatori de utilaje, colegilor de la Ministerul Transporturilor si CNAIR, DRDP Bucuresti. Multumesc pentru sprijinul acordat si buna colaborare domnului Hubert Thuma – presedintele Consiliului Judetean Ilfov, domnul Stefan Radulescu – vicepresedintele Consiliului Judetean Ilfov, domnului Cristian Pistol – director general CNAIR, domnului Felician Cernestean – director implementare CNAIR, domnului Petre Iacob – primarul orasului Popesti-Leordeni, domnului George Adrian Stefanescu – viceprimarului orasului Popesti-Leordeni, precum si reprezentantilor din partea antreprenorului, domnul Paolo Mattia – reprezentant, domnul Andrei Peiu – manager de proiect si Silvano Stefoni – sef de santier! Am facut echipa cu autoritatile publice locale si antreprenorul, reusind astfel sa depasim toate impedimentele aparute”, a adaugat Scriosteanu.

Cinci pasaje sunt in lucru pe Centura Capitalei: Mogosoaia, Berceni, Cernica, Domnesti si Popesti-Leordeni (Oltenitei). Toate ar trebui finalizate in acest an.

Lucrarile la pasajul Oltenitei au inceput in august 2020. Pasajul de la intersectia cu DN 4 Bucuresti – Oltenita va fi realizat sub forma unui sens giratoriu suspendat, la fel si pasajele de la Domnesti, Berceni si Cernica.

Contractul a fost castigat de firma Itinera SPA si presupune realizarea unui nod rutier, inclusiv constructia unui sens giratoriu suspendat. Nodul rutier va avea o lungime de aproximativ 800 de metri care se termina cu un sens giratoriu (pe directia Bucuresti) si aproximativ 650 de metri care se termina cu un sens giratoriu (pe directia Oltenita). Pe langa pasaj, constructorul italian va largi centura la patru benzi pe o lungime de 4 kilometri.

Contractul castigat de Itinera are o valoare de 169,5 milioane de lei, fara TVA, ceea ce face ca proiectul sa fie cel mai scump pasaj care se ridica pe centura.

Potrivit contractului, durata de realizare a acestui proiect este de 30 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare si 24 luni pentru executia lucrarilor. Garantia pentru executia lucrarilor ofertata de Itinera SPA este de 10 ani.

Licitatia pentru amenajarea nodului rutier de la intersectia Soselei de Centura a Capitalei cu DN4 (Soseaua Oltenitei) a fost scoasa la licitatie in mai 2017.

Articolul precedentTURCII CASTIGA UN NOU CONTRACT PENTRU DRUMURILE DIN ROMANIA – Licitatia pentru modernizarea DN71 Baldana – Targoviste – Sinaia, Sector 2 se ridica la 1,15 miliarde lei fara TVA
Articolul următorCENTURA BLAJ, IN LINIE DREAPTA – Guvernul aproba proiectul de 205 milioane lei, pentru drumul de aproape 7 km

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.