Lupta stransa pentru finalizarea Drumului Expres Craiova Pitesti. Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL concureaza cu Asocierea turceasca Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi AS (lider de asociere) – Strade Bauunternehmung SRL – Visio Construction Works SRL pentru finalizarea Tronsonului 1. Anuntul a fost facut de secretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu, care a precizat, joi, 4 mai 2023, ca in procedura pentru finalizarea constructiei Tronsonului 1 (Craiova-Robanesti) al Drumului Expres Craiova Pitesti, lansata in martie 2023, s-au inscris cele doua asocieri de companii romana si turca, castigatorul urmand sa fie anuntat dupa ce Comisia de Evaluare va analiza ofertele depuse de acestea.
Conform anunutului secretarului de stat Irinel Scriosteanu, pentru finalizarea lucrarii la Tronsonul 1 din Drumul Expres Craiova Pitesti a fost alocata suma de 544,13 milioane lei, fara TVA, constructia efectiva trebuind sa fie realizata in 18 luni pe restul ramas de executat in urma rezilierii contractului cu fostul antreprenor in decembrie 2022, constructorul italian Tirrena Scavi. La momentul rezilierii contractului, stadiul fizic al lucrarii din Tronsonul 1 era de la 57,06%.
Iata anuntul secretarului de stat Irinel Scriosteanu:
„Pentru reluarea si finalizarea executiei lucrarilor pe Tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova-Pitesti, au fost depuse astazi 2 oferte, dupa cum urmeaza:
-Asocierea SA&PE Construct SRL (lider de asociere) – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL
-Asocierea Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi AS (lider de asociere) – Strade Bauunternehmung SRL – Visio Construction Works SRL
Castigatorul care va fi desemnat dupa ce Comisia de Evaluare va analiza ofertele depuse astazi, va avea la dispozitie 544,13 milioane lei, fara TVA si 18 luni pentru finalizarea lucrarilor ramase de executat in urma rezilierii contractului cu fostul antreprenor in decembrie 2022, al caror stadiu fizic a ramas la 57,06%.
– Tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova-Pitesti are o lungime de 17,7 km si are ca punct de inceput desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova, iar ca punct final, limita judetului Dolj cu Olt. Acest tronson traverseaza teritoriile administrative ale localitatilor Craiova, Ghercesti, Pielesti si Robanesti.
– Va reamintim faptul ca anul trecut au fost dati in trafic primii 40 km de drum expres in Romania aferenti Tronsonului 2 al Drumului Expres Craiova-Pitesti.
– Drumul Expres Craiova-Pitesti este impartit in 4 tronsoane. Va avea o lungime de peste 121 km si cate 2 benzi pe fiecare sens. Vor fi realizate 10 intersectii rutiere si 75 de poduri si pasaje.
Dupa evaluarea si semnarea noului contract, vom sprijini noul constructor, in asa fel incat perioada de executie a lucrarilor sa fie cat mai scurta”.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunta in noiembrie 2022 ca tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova-Pitesti este realizat in proportie de 52 – 53%. Acesta era nemultumit de constructorul italian Tirrena Scavi, care la acel moent avea deja doua certificate negative si care in ultima perioada, nu a mai lucrat nimic la tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova – Pitesti.
In anul 2024 se va putea deschide circulatia pe intreg drumul expres, potrivit promisiunilor autoritatilor.
DX12 este primul drum expres aflat in constructie in Romania, pe traseul Pitesti – Slatina – Craiova, cu o lungime totala planificata de 121,18 km.
Va avea o lungime de peste 121 km si cate 2 benzi pe fiecare sens si este impartit in 4 tronsoane. Lucrarile prevad realizarea a 10 intersectii rutiere si a 75 de poduri si pasaje.
Tronsonul 1 care ajunge pana la Bals a obtinut deja o amanare de 1 an de la prima estimare de finalizare a lucrarilor. Pe santier, in timpul excavarilor a fost descoperit un sit arhelogic, iar traseul a trebuit sa fie modificat. Investitia pe drumul de 17 km dintre Craiova si Bals se ridica la peste 358 de milioane de lei fara TVA.
Tronsonul 2 are o lungime de 39,85 km, cu punct de inceput limita dintre judetele Dolj si Olt, iar cu punct final Municipiul Slatina, la intersectia cu DN 65. Acesta traverseaza teritoriile administrative ale localitatilor Bals, Barza, Piatra Olt, Slatioara, Ulmi, Slatina si Valea Mare.
Tronsonul 3 are 31,75 de km si se desfasoara pe teritoriul judetului Olt, cu punct de inceput zona nodului rutier la DN 65 (Valea Mare) si cu punct final limita judetelor Olt si Arges. Sunt traversate localitatile Barasti, Colonesti, Optasi-Magura, Priseaca, Scornicesti, Tatulesti si Valea Mare, din judetul Olt.
Tronsonul 4 are o lungime de 31,8 km, cu punct de inceput localitatea Colonesti si punct final aproximativ km 103 al autostrazii. Traverseaza teritoriile administrative ale localitatilor Lunca Corbului, Albota, Costesti, Bradu, Suseni si Oarja din judetul Arges.