Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunta sase noi contracte de investitii cu finantare prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM). 139 de milioane euro vor fi folosite pentru proiecte menite sa dezvolte infrastructura din Dobrogea.
Unul dintre aceste contracte presupune investitii de 45,89 milioane de euro pentru cresterea capacitatii operationale si fizice a Aeroportului International “Mihail Kogalniceanu” Constanta. Astfel va fi modernizat actualul terminal de pasageri si va fi implementat conceptul de nod de tranzit in cadrul aeroportului, pentru facilitarea legaturilor intre zboruri cu diverse destinatii.
Alte doua contracte (in valoare totala de 4 milioane de euro) vor contribui la decongestionarea traficului rutier greu in Portul Constanta.
Banii vor fi folositi pentru construirea unui drum de acces cu o lungime de 2,23 km si a doua parcari (cu o suprafata cumulata de peste 21.000 de metri patrati) in zona cheului fluvio-maritim si in zona de Sud a Portului Constanta.
Si pentru dezvoltarea operatorilor privati din Portul Constanta am semnat 3 contracte de finantare prin POIM:
– 53,68 milioane de euro sunt alocati pentru constructia unui Terminal Multimodal cu platforma portuara;
– 8,19 milioane de euro vor fi folosite pentru dezvoltarea unor facilitati de operare a containerelor si a marfurilor;
– 26,58 milioane de euro vor finanta constructia unui terminal de produse petroliere.
Fondurile provin din alocarea suplimentara de 450 de milioane de euro pe care Ministerul Transporturilor a solicitat-o pentru POIM dupa atragerea intregii alocari din cadrul acestui program european.
”Dupa buna gestionare a banilor din POIM, imi doresc ca fondurile alocate prin Programul de Transport sa reprezinte un nou model de succes si de profesionalism al specialistilor din minister si din cadrul companiilor din coordonarea MTI! De aceea, astazi am vrut sa fiu prezent la prima Reuniune a Comitetului de Monitorizare a Programului Transport 2021-2027. Numai muncind in echipa si cu multa dedicare vom reusi sa depasim decalajele de dezvoltare a infrastructurii de transport din Romania!”, a spus Grindeanu.
Romania, prin Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, are la dispozitie prin acest Program o suma totala de de 9,6 miliarde de euro: 4,6 miliarde de euro reprezinta fondurile europene nerambursabile si 5 miliarde de euro cofinantarea de la bugetul de stat.
”Banii europeni sunt necesari pentru a dezvolta infrastructura mare de transport, iar Comitetul de Monitorizare va contribui la implementarea eficienta a proiectelor din toate sectoarele fie ca vorbim de rutier, feroviar (inclusiv metrou), naval sau transportul multimodal”, adauga ministrul.