Doua oferte au fost depuse pentru proiectarea si executia lucrarilor la Centura Beius – Etapa II, in urma anuntului postat pe 3 martie in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP). Doua asocieri de firme sunt interesate de realizarea proiectului, respectiv: (1) Asociere: Drum Asfalt (Leader), Ile Viorel Construct si (2) Asociere: Trebor Drum Construct (Leader), Inrotur, Delta Antrepriza de Constructii si Montaj 93.
Valoarea totala estimata a proiectului este cuprinsa intre 16.357.659,77 si 17.993.425,75 lei, fara TVA. Urmeaza evaluarea tehnica si financiara a ofertelor.
Etapa II a Centurii Beius va avea o lungime de 2 kilometri, inspre localitatea Delani si doua benzi, cate una pe sens, din DN76. Noul tronson va face legatura intre Centura Beius si DJ 764 Beius – Rosia – Alesd si va asigura accesul catre viitorul Parc Industrial Beius.
„Cei care vin dinspre Rosia si vor sa mearga spre Stei, nu mai trebuie sa tranziteze Municipiul Beius, ci vor putea sa mearga pe aceasta centura si sa evite ambuteiajele din municipiu. Scopul va fi sa ajungem din urma lucrarile de la Centura Beius. Aceea este mai complexa, pentru ca presupune viaducte si pasaje. Acest brat nu are decat niste sensuri giratorii, unul pentru accesul in parcul industrial, celalalt la intersectia cu drumul judetean spre Delani”, a precizat Ilie Bolojan, presedintele Consiliului Judetean Bihor.
Lucrarile la Centura Beius – Etapa I au inceput in luna februarie 2023. Lungimea traseului este de 7,33 de kilometri. Soseaua va avea doua benzi de circulatie, cate una pe sens, iar profilul transversal cuprinde urmatoarele caracteristici: latimea partii carosabile – 7 metri + supralargiri, latimea benzii de incadrare – 2 x 0,75 metri, latimea acostamentului – 2 x1,70 metri.
Finantarea este asigurata din fonduri europene, prin Programul Operational de Infrastructura Mare 2014 – 2020, prin parteneriatul cu Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere.