VESTI BUNE PENTRU CELE MAI ASTEPTATE AUTOSTRAZI – Autostrada A0 Sud va fi data in circulatie in acest an. Lotul Tigveni – Curtea de Arges intra in constructie la primavara

Pana la finalul acestui an va fi data in circulatie Autostrada de Centura Bucuresti Sud (A0 Sud), spune ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

Pe A0 Sud vom putea circula la finalul acestui an. Asta inseamna ca vii pe autostrada de la Pitesti si te duci pana la Constanta doar pe autostrada”, a spus ministrul Transporturilor, pentru gandul.ro.

Lotul 1 Glina – Vidra (16,93 km) si lotul 2 Vidra – Bragadiru (16,3 km) din A0 Sud sunt construite de turcii de la Alarko. Acestea sunt realizate in proportie de circa 54%, respectiv 70%, potrivit informatiilor CNAIR.

Lotul 3 Bragadiru – Joita (17,96 km) este construit de Aktor si a ajuns la un stadiu fizic de 25,50%.

In ceea ce priveste Drumul Expres Craiova – Pitesti, care ar permite astfel circulatia neintrerupta pe drum de mare viteza de la Craiova la Constanta, Grindeanu a spus: „Si la anul trebuie sa se lege si Craiova. S-a terminat tronsonul 2 si se vor termina si tronsoanele 3 si 4”.

Mai mult, inca un lot din Autostrada Sibiu – Pitesti (A1) urmeaza sa intre in constructie in aceasta primavara, anume sectiunea 4 Tigveni – Curtea de Arges, unde austriecii de la Porr au finalizat proiectarea.

Pe tronsonul 4, cei care au castigat au terminat proiectarea si vor intra in aceasta primavara la executie”, a precizat ministrul Transporturilor.

De asemenea, si pe loturile 2 si 3 vor incepe lucrarile de constructie tot anul acesta. Grindeanu a amintit ca lotul 1 Sibiu – Boita a fost dat in trafic la finele anului trecut.

In ceea ce priveste sectiunea 5 Pitesti – Curtea de Arges, termenul de finalizare este inceputul anului 2025, potrivit sefului Transporturilor, care a mai mentionat ca lucarile au ajuns aici la un grad de executie de circa 30%.

Autostrada Sibiu – Pitesti, cu o lungime de peste 122 de km, este impartita in cinci sectiuni. Austriecii de la Porr, care au finalizat sectiunea 1, vor construi sectiunea 4. Italienii de la WeBuild/Astaldi si-au adjudecat sectiunile 3 si 5, iar sectiunea 2 a fost castigata de turcii din asocierea Mapa – Cengiz.

Articolul precedentAEROPORTUL DUBAI ASTEAPTA 78 MILIOANE PASAGERI IN ACEST AN – Traficul de pasageri s-a dublat, scade volumul de marfa
Articolul următorTREI PODURI NOI VOR FI CONSTRUITE PESTE PRUT – Documentatia a fost trimisa la Agentia Nationala pentru Achizitii Publice

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.