CFR FACE MODERNIZARI PE CALEA FERATA – A fost anuntat traseul care a fost finalizat si pe care se va circula cu viteza

CFR anunta pe Facebook ca deschide circulatia feroviara pe noua varianta de traseu, construita intre statiile Ilia si Mintia (judetul Hunedoara).

Astfel, marti, 11 noiembrie 2025, se deschide circulatia feroviara pe firul I modernizat al variantei de traseu nou construita intre statiile Ilia si Mintia, parte a sectiunii Gurasada-Simeria, situata pe Axa prioritara TEN-T22 (Coridorul Rin-Dunare, ramura nordica), Nurnberg-Praga-Viena-Budapesta-Curtici-Simeria-Brasov-Constanta.

Potrivit CFR Infrastructura, lucrarile de construire a noii variante feroviare au fost realizate in cadrul contractului de modernizare a infrastructurii si suprastructurii caii ferate pe Tronsonul 3 Gurasada – Simeria, proiect co-finantat din Fondul de Coeziune, prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014 – 2020 si prin Programul Transport 2021 – 2027.

Trei poduri construite

Pentru atingerea obiectivului general al proiectului, si anume atingerea vitezei maxime de circulatie de 160 km/h pentru trenurile de calatori si de 120 km pentru trenurile de marfa, noua varianta de traseu, in lungime de 5,885 km, este mai scurta cu 1,216 km fata de varianta veche de traseu, iar pentru realizarea acesteia a fost necesara construirea inclusiv a urmatoarelor trei poduri feroviare peste raul Mures, in lungime totala de 1,3 km, a caror valoare totala estimata depaseste 290 milioane lei:
-podul nr. 1, situat la intrare in localitatea Branisca dinspre Deva, in imediata vecinatate a vechiului pod feroviar, are lungime de 384 m;
-podul nr. 2, amplasat in zona Castelului Josika, are lungime de 435 m;
– podul nr. 3, aflat la iesirea din Branisca spre Bretea Muresana, are o lungime totala de 486 m.

Tehnologie moderna

Potrivit CFR Infrastructura, din punct de vedere arhitectural, toate cele trei poduri, inalte de 1,95 m, sunt realizate din tabliere metalice, cu cuve de beton armat si cu fundarea executata direct in roca, iar pentru a reduce impactul asupra raului Mures s-a utilizat o tehnologie moderna, prin care podurile au fost construite pe maluri si ulterior lansate in pozitia finala.
Principalul avantaj al noii variante de traseu, situata pe intervalul Mintia – Ilia (16 km), este reducerea timpului de parcurs in aceasta prima etapa, la 18 minute pentru trenurile de calatori si la 20 de minute pentru trenurile de marfa, pe firul I intre Ilia si Mintia, iar dupa darea in exploatare, la vitezele proiectate, a variantei nou-construite inclusiv pe firul II (februarie 2026), timpul de parcurs intre statiile Ilia si Mintia va fi de doar 8 minute pentru trenurile de calatori si de 18 minute pentru trenurile de marfa.

Se reabiliteaza 40 kilometri

Contractul de reabilitare a Tronsonului 3 Gurasada – Simeria, situat pe Axa prioritara TEN – T 22 (Coridorul Rin-Dunare, ramura nordica), are ca obiectiv:
-modernizarea a 40,88 kilometri de infrastructura si suprastructura feroviara pentru circulatia trenurilor de calatori cu viteza maxima de 160 km/h;
-lucrari de terasamente si consolidari pe intreaga distanta, construirea a 17 poduri (dintre care 3 peste raul Mures);
-27 de podete, 4 pasaje superioare;
-3 pasaje inferioare;
-lucrari civile in 9 statii de cale ferata (inclusiv halte comerciale/puncte de oprire);
-lucrari de electrificare si energoalimentare, precum si lucrari de implementare a sistemului de siguranta a traficului ERTMS (ETCS nivel 2+GSM-R).

Articolul precedentPASAJ RUTIER INAUGURAT IN ILFOV – A fost deschisa circulatia rutiera pe Varianta Ocolitoare a localitatii Branesti

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.