FINANTARE PENTRU REABILITAREA LINIEI FEROVIARE CLUJ-NAPOCA – EPISCOPIA BIHOR – Valoarea totala estimata a proiectului este de 1,9 miliarde euro

Guvernul a aprobat proiectul de lege pentru aprobarea Contractului de finantare – Cofinantare aferenta Mecanismului de redresare si rezilienta pentru linia feroviara Cluj-Napoca-Episcopia Bihor, dintre Romania si Banca Europeana de Investitii, semnat la Bucuresti la 26 noiembrie 2024 si la Luxemburg la 7 ianuarie 2025. Astfel, se aproba un contract de finantare in valoare de 300 de milioane euro de la Banca Europeana de Investitii.

Acest imprumut are rolul de a sprijini autoritatile in acoperirea contributiei nationale prin finantarea deficitului bugetului de stat generat pe durata implementarii proiectului.
Valoarea totala estimata a proiectului este de 1,9 miliarde de euro, din care aproximativ 1,1 miliarde euro provin din alocarea acordata prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), diferenta fiind asigurata din bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, si din veniturile proprii ale CFR.

Master Planul General de Transport al Romaniei

Proiectul vizeaza electrificarea si reabilitarea liniei Cluj-Napoca–Oradea–Episcopia Bihor, fiind inclus in Master Planul General de Transport al Romaniei si in lista proiectelor prioritare identificate impreuna cu Uniunea Europeana, potrivit Executivului.
Obiectivele principale ale investitiei sunt cresterea vitezei maxime operationale la 160 km/h pentru trenurile de calatori si 120 km/h pentru trenurile de marfa si asigurarea interoperabilitatii infrastructurii feroviare pe Coridorul Rin-Dunare.
Lucrarile includ construirea a 18 kilometri de linie dubla noua, desfiintarea trecerilor la nivel care nu respecta normele de siguranta si realizarea de pasaje denivelate.
Finalizarea proiectului este estimata pentru anul 2027. Imprumutul de la BEI va fi atras in maximum 10 transe, fiecare de minimum 30 milioane euro, si va acoperi pana la 50% din costul total al investitiei.

Articolul precedentAUTOSTRADA A1 – Se lucreaza non-stop pe santierul Margina – Holdea (Video)
Articolul următorCIRCULATIA PE UN TRONSON DIN A7 AR PUTEA FI DESCHISA PANA LA SFARSITUL ANULUI – Pe lotul Focsani-Domnesti Targ constructorul este mobilizat cu 1.500 de muncitori si 425 de utilaje

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.