Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) anunta ca a atribuit Asocierii SA&PE CONSTRUCT S.R.L (Lider Asociere)-Euro-Asfalt d.o.o.-TEHNOSTRADE S.R.L. SPEDITION UMB S.R.L. contractul pentru proiectarea si executia lotului 2B Grinties-Pipirig al Autostrazii „Unirii”-A8.
Contractul pentru lotul cu o lungime de 31,5 kilometri din judetul Neamt a fost atribuit Asocierii pentru o oferta de 5,97 miliarde lei (fara TVA) si poate fi semnat daca nu se depun contestatii.
Lucrare dificila
Lotul 2 B, Grinties-Pipirig, cel mai dificil lot al Autostrazii Unirii este un proiect de o complexitate tehnica ridicata, incluzand numeroase structuri, dar si volume semnificative de lucrari de consolidari si excavari:
• 16 tuneluri (cel mai lung avand 940 metri);
• 60 de poduri si viaducte, doua dintre acestea cu peste 1000 metri lungime. Cel mai lung pod este cel peste rau Bistrita cu 1275 metri;
• aprox. 20 de kilometri-lungimea pasajelor si a tunelurilor, reprezentand aproape 70% din lungimea intregului lot;
• 12,7 milioane mc de excavari.
Materialul evacuat din santier, care devine surplus, poate fi pus la dispozitia autoritatilor publice locale sau a oricaror alte autoritati publice, cu titlu gratuit.
Lotul 2 B care se desfasoara in judetul Neamt include un nod rutier langa Tulghes (UAT Grinties), conexiune cu lotul 2 A si o descarcare provizorie la Est, conexiune cu lotul 2 C (Pipirig-Vanatori Neamt/Leghin) pentru a asigura functionalitatea independenta.
Finantarea este asigurata din fonduri europene nerambursabile (Programul Transport 2021-2027) si din fornduri de la Bugetul de Stat.