Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) sustine ca Romania nu pierde niciun euro din Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR) destinat sectorului transporturilor. In urma discutiilor tehnice purtate cu reprezentantii Comisiei Europene, s-a stabilit ca proiectele care raman in PNRR vor fi finantate integral din fonduri europene, fara a mai necesita cofinantare din bugetul de stat.
Mai mult, ajustarile financiare necesare – determinate de cresterile de preturi la materialele de constructie, energie si carburant – vor fi acoperite din fonduri europene, conform prevederilor Ordonantei de Urgenta nr. 64/2022.
Potrivit MT, proiectele care raman finantate 100% din PNRR sunt:
Infrastructura rutiera:
• Autostrada Moldovei (A7), tronsoanele Focsani – Pascani;
• Autostrada Lugoj – Deva (A1), sectiunile D si E (tunelurile de la Margina – Holdea).
Infrastructura feroviara:
• Toate cele 4 loturi ale tronsonului CF Cluj – Episcopia Bihor;
• Un lot din tronsonul CF Arad – Timisoara – Caransebes (Lugoj – Timisoara).
In privinta proiectelor care au fost excluse partial sau total din PNRR, MTI subliniaza ca nu va fi returnata nicio suma deja cheltuita. Astfel, Romania nu va rambursa cei 2,3 miliarde de euro investiti pana in prezent in proiectele deja finalizate sau aflate in stadiu avansat de executie.
Printre acestea se numara:
• Autostrada Buzau – Focsani (A7) – finalizata si deschisa circulatiei;
• Lotul 1 al Autostrazii Ploiesti – Buzau (A7) – finalizat si dat in circulatie;
• Sectiunile Leghin – Mosca si Targu Mures – Miercurea Nirajului (A8);
• Sectiunile Nadaselu – Poarta Salajului (Autostrada Transilvania);
• Loturile 1, 3 si 4 din tronsonul CF Arad – Timisoara – Caransebes.
 
