Noi informatii despre sectiunea 4 a autostrazii Sibiu-Pitesti (A1). Potrivit Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), constructorul austriac (PORR) este bine mobilizat in santier cu 500 de muncitori si 194 de utilaje.
Stadiul fizic al lucrarilor pe cei aproximativ 10 km dintre Tigveni si Curtea de Arges a ajuns la 73,75%.
Cea mai dificila structura din acest santier este tunelul Momaia, primul tunel forat construit pe o autostrada din Romania.
Galeria de pe sensul de mers Pitesti – Sibiu, a fost strapunsa in data de 03.03.2025, iar galeria de pe sensul Sibiu – Pitesti, in data de 14.04.2025.
Antreprenorul executa acum lucrari de camasuire interioara si hidroizolatie.
Daca se va mentine mobilizarea si ritmul actual de lucru, estimam ca se va putea circula pe aceasta sectiune a A1 mai devreme decat prevede termenul contractual (2027), era anuntul CNAIR facut pe Facebook la sfarsitul saptamanii trecute.
-Sectiunea 4 (Tigveni – Curtea de Arges): 9,86 km;
-Antreprenor: PORR Construct SRL;
-Durata contract: 60 de luni (16 luni proiectare, 44 de luni executie);
-Valoare contract: 1,678 miliarde de lei (fara TVA);
-Sursa de finantare: Programul Transport (PT) 2021-2027;
-Stadiu fizic: 73,75%;
Termen contractual deschidere: 2027.