DARE IN TRAFIC PE LOTUL 3 A0 SUD – Pana la finalul lunii mai se va da in trafic portiunea de la DN6 pana la A1. Va fi deschis circulatiei intregul semi-inel sudic al Capitalei, de 52 de kilometri, intre A1 si A2

Secretarul de stat in Ministerul Transporturilor Irinel Scriosteanu a revenit pe santierul Lotului 3 al Autostrazii Bucuresti A0 Sud, dupa ce in urma cu o saptamana efectuase o alta vizita pentru a verifica stadiul lucrarilor.

De aceasta data, zona vizata de secretarul de stat Irinel Scriosteanu a fost cea de la pasajul peste autostrada A0 de la Domnesti-Tegheș, un drum care face legatura intre cele doua localitati.

„Acest pasaj a evoluat bine in ultima saptamana. Dupa cum vedeti, placa de suprabetonare este turnata si, mai nou, avem asfalt pe rampa de urcare dinspre Domnesti spre Teghes. A fost finalizat primul strat de asfalt”, a constatat Scriosteanu.

Din punctul sau de vedere, pasajul peste A0 de la Domnesti-Tegheș este „punctul de care depinde cel mai mult darea in trafic a acestui lot si inchiderea inelului sudic al Capitalei, la nivel de autostrada”:

„Acesta este punctul de care depinde cel mai mult darea in trafic a acestui lot si inchiderea inelului sudic al Capitalei la nivel de autostrada. S-a realizat darea in trafic si a pasajului care face legatura intre Ciorogarla si Joita, este acel pasaj din proximitatea principalei organizari de santier, langa nodul rutier dintre A0 si A1 Bucuresti-Pitesti. Si acolo au inceput lucrarile de completare la nivel de corp principal al autostrazii, in asa fel incat sa avem continuitate pe autostrada de la un capat la celalalt.

Dupa cum se vede, mai departe practic pana la zona aceasta a pasajului, autostrada este la nivel de strat de uzura, parapet stanga dreapta, lateral si median montat, sistem anti-orbire. Intre timp au continuat realizarea marcajelor rutiere dinspre DN6 zona Bragadiru-Cornetu spre A1 Bucuresti-Pitesti. Au realizat premarcajele pe aproape toti cei 16 km intre DN6 si A1.

Au continut montarea parapetului median si a parapetului lateral”.

De altfel, analizand evolutia lucrarilor pe acest sector din ultima saptamana, secretarul de stat a apreciat ca „din punctul meu de vedere, daca nu apar elemente surpriza in aceasta perioada, cu aceasta mobilizare se poate da in trafic pana la sfarsitul lunii mai de la DN6 pana la A1, avand astfel complet 52 de km intre A1 si A2, semiinelul sudic al capitalei in trafic”.

Precizam ca la inceputul lunii martie 2025, Aktor a ajuns la un stadiu de executie fizic in santier de peste 92%.

Segmentul A0 Sud Lot 3 cuprinde 15,465 km din Centura de Sud si 2,5 km din Centura de Nord, despartite de autostrada A1 spre Pitesti, cu un pasaj impresionant peste autostrada A1 in zona Ciorogarla. Proiectul mai include 4 poduri, 6 pasaje (overpass-uri), 9 pasaje pe autostrada, 46 de podete, doua parcari de scurta durata si doua zone de servicii.

De asemenea, proiectul integreaza lucrari complexe de infrastructura, precum terasamente, rambleuri, imprejmuiri, bariere fonoabsorbante, parapeti si marcaje si elemente de semnalizare orizontala si verticala; sisteme moderne de iluminat, sisteme de comunicatii pentru autostrada, zone publice de recreere, precum si zone publice de agrement, lucrari de peisagistica si amenajare a terenului pentru imbunatatirea mediului inconjurator.

Contractul pentru lotul 3 se ridica la 853 milioane lei (fara TVA). Sursa de finantare este din Fondul de Coeziune prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014 -2020 si Guvernul Romaniei.

Constructor este Asocierea Aktor – Euroconstruct Trading

Executia a inceput in noiembrie 2021. Contractul a fost semnat pe 14 aprilie 2019. Licitatia a inceput in iulie 2017.

Articolul precedentAUTOBAZA IN ZALAU PENTRU TRANSPORTUL PUBLIC – Primaria Zalau face autobaza de 12 milioane lei pentru gararea autobuzelor electrice. Licitatia a fost lansata

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.