TIGVENI-CURTEA DE ARGES, GATA IN 2026 – Directorul CNAIR Cristian Pistol anunta ca lucrarile pe sectiunea 4 din A1 au ajuns la un progres de 70%: „In acest ritm circulatia pe sectiunea 4 va putea fi deschisa inca de anul viitor”

Directorul general al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) Cristian Pistol anunta ca stadiul lucrarilor pe Sectiunea 4 Tigveni – Curtea de Arges a Autostrazii Sibiu-Pitesti A1 a ajuns la un progres de 70%, iar pe cel de-al doilea tunel de pe acest segment de drum mai sunt circa 130 de metri de forat. Este vorba despre galeriile Daniela si Alina, parte din tunelul Momaia. 

Sectiunea 4 Tigveni-Curtea de Arges este realizata de constructorul austriac PORR CONSTRUCT si potrivit clarificarilor aduse de directorul general al CNAIR Cristian Pistol, in acest moment au fost forati toti pilotii, lucrandu-se la terasamente si structuri.

Cristian Pistol precizeaza totodata ca, desi termenul contractual pentru executia lucrarilor pe Sectiunea 4 Tigveni-Curtea de Arges este 2027, „in acest ritm” circulatia va fi deschisa inca din 2026.

Iata clarificarile facute de Cristian Pistol:

„Stadiul lucrarilor se apropie de 70% iar la a doua galerie a tunelului mai sunt de forat mai putin de 130 m.

Toti pilotii forati au fost executati iar in acest moment, in plus fata de lucrarile la tunel, constructorul (PORR Construct) mai executa:

– lucrari la terasamente,

– lucrari la structuri,

– consolidari,

– montare podete prefabricate,

– lucrari la sistemele pentru scurgerea apelor.

Lucrarile de relocare a utilitatilor au fost finalizate pe intregul traseu al acestei sectiuni de autostrada (9,86 km).

Antreprenorul este mobilizat in santier cu 550 de persoane si 190 de utilaje.

Termenul contractual pentru finalizarea lucrarilor este luna februarie 2027, dar in acest ritm circulatia pe sectiunea 4 (Curtea de Arges -Tigveni) va putea fi deschisa inca de anul viitor (2026)”.

Sectiunea 4 Tigveni – Curtea de Arges are o lungime de aproape 10 km, iar pe aceasta sectiune vor fi realizate 13 lucrari de arta, dintre care 12 poduri, pasaje si viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri. Cuprinde si constructia unui nod rutier la Tigveni, unde va face conexiunea cu Sectiunea 3 a Autostrazii Sibiu – Pitesti.

Contractul pentru proiectarea si executia acestei sectiuni a fost semnat in noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,6 miliarde de lei fara TVA si o durata de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare si 44 luni perioada de executie a lucrarilor. Astfel, conform contractului, lucrarile trebuie finalizate in 2027.

Tunelul Momaia de la pe sectiunea 4 Tigveni – Curtea de Arges, primul tunel veritabil de autostrada din Romania.

Tunelul va avea o lungime totala de 1,35 km (2,7 km pe ambele galerii) si reprezinta o lucrare de anvergura in infrastructura rutiera existenta, realizata de PORR Romania in colaborare cu divizii de specialitate din cadrul grupului.

Autostrada Sibiu – Pitesti, sectiunea 4 Tigveni – Curtea de Arges

Antreprenor: PORR Construct SRL;

Lungime: 9,86 km.;

Durata contract: 60 de luni (16 luni proiectare, 44 de luni executie);

Valoare contract: 1,678 miliarde de lei, fara TVA;

Sursa de finantare: Programul Transport (PT);

Termen contractual deschidere: 2027.

Articolul precedentRAPORT DE PE AUTOSTRADA A1 SIBIU-PITESTI – Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunta stadiul pe fiecare dintre cele cinci sectiuni: dari in trafic in iunie

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.