ERBASU CASTIGA DEX OAR-SATU MARE – CNAIR l-a desemnat pe constructorul roman pentru realizarea Drumului Expres de 10,38 kilometri care va asigura conexiunea intre municipiul Satu Mare si granita cu Ungaria. Valoarea contractului este 720,48 milioane lei, fara TVA

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat castigatorul licitatiei pentru contractul de proiectare si executie a Drumului Expres Oar-Satu-Mare, drum care va asigura conexiunea intre Centura Municipiului Satu Mare si granita cu Ungaria.

CONSTRUCTII ERBASU SA a fost declarata castigatoare a acestei licitatii, cu o valoare de 720,48 milioane lei, fara TVA, avand la dispozitie 24 de luni pentru executia lucrarilor pe segmentul de drum de 10,38 kilometri.

Contractul pentru constructia Drumului Expres Oar – Satu Mare (Somes Expres) a avut o valoare estimata de 738,22 milioane lei (fara TVA),  sursa de finantare fiind asigurata din fonduri europene nerambursabile, prin cadrul Programului Transport 2021-2027, insa Constructii Erbasu a castigat contractul cu valoarea de 720,48 milioane lei, fara TVA.

Contractul va putea fi semnat peste 10 zile, daca nu se vor inregistra contestatii.

In licitatie s-au inscris initial cinci ofertanti, respectiv:

  1. Asocierea AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL (lider) – X-WAY INFRASTRUCTURE SRL (Ucraina – Romania)

  2. CONSTRUCTII ERBASU SA (Romania)

  3. Asocierea DUNA GROUP EURÓPA (lider) – DUNA CONSTRUCTII RO SRL – DUNA NRG (Ungaria – Romania)

  4. ONUR TAAHHUT TASIMACILIK INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia)

  5. Asocierea PRECON TRANSILVANIA SRL (lider) – SELINA SRL – ILGAZ INSAAT TICARET AS – IBB HIB ROMANIA SRL – ILGAZ CONSTRUCTION SRL – BOG’ART SRL (Romania – Turcia).

Proiectul vizeaza realizarea unui sector de Drum Expres intre Municipiul Satu Mare (Varianta de Ocolire Satu Mare) si localitatea Oar, unde se va conecta cu Drumul Expres M49 din Ungaria, in scopul asigurarii unui parcurs mai rapid pentru traficul pe distante lungi de pasageri si marfuri, prin viteza ridicata de deplasare.

Pe traseul acestui nou drum de mare viteza, cu o lungime de 10,83 km, se vor construi inclusiv:

doua noduri rutiere,

doua parcari,

un Centru pentru Intretinere si Control (CIC).

Drumul Expres va strabate zonele administrative Satu Mare si Vetis, iar pentru constructia lui sunt prevazute urmatoarele caracteristici principale:

  • 10,831 km Drum Expres

  • 4,031 km drum de legatura intre Drumul Expres Satu Mare – Oar si DN19

  • 2 benzi pe sens, cu o latime de 21,50 m

  • Nod rutier VO Satu Mare

  • Nod rutier cu drumul de legatura DN19

Lucrari de arta: Pasaj Nod Rutier la VO Satu Mare, km 0+408; Pasaj pe drumul expres peste DC60, km 3+068; Pasaj pe drum expres peste drum local, km 6+051; alte pasaje inferioare

Spatii de servicii tip S3, stanga/dreapta

Centru de Intretinere si Coordonare

Lucrari de consolidare

Lucrari hidrotehnice

Restabiliri legaturi rutiere

Lucrari de protectia mediului

Siguranta circulatiei (inclusiv sistem de monitorizare trafic – ITS)

Acest proiect face parte din Somes Expres, sector Nord Livada-Petea si se regaseste in Programul Investitional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021-2030, elaborat si aprobat in perioada 2020-2021.

Articolul precedentAUTOSTRAZILE CU BANI EUROPENI, FINALIZATE IN 2026 – Directorul CNAIR da asigurari ca nu se pierd banii europeni alocati marilor proiecte de infrastructura: „Nu exista riscul de a pierde finantari”
Articolul următorIMAGINI DE PE SANTIERUL AUTOSTRAZII A7 – A inceput turnarea asfaltului in zona Focsani-Nord

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.