Lotul 1 al Autostrazii Bucurestiului A0 Nord, ultimul lot al acestei autostrazi pentru care aau fost incepute lucrarile la inceputul lunii martie 2025, lotul care intregeste Coridorul de Transport Pan-european nr. IV (Constanta – Nadlac) va fi finalizat la sfarsitul anului 2026.
Secretarul de stat in Ministerul Transporturilor Irinel Scriosteanu a efectuat o vizita pe santierul Lotului 1 A0 Nord, anuntand ca sunt toate sansele ca pana la finalul anului 2026 lucrarile vor fi finalizate pe acest sector, asigurand ca antreprenorul a executat si alte proiecte pe care le-a finalizat in termenul contractual.
Este vorba despre asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA Italia S.p.A. – RETTER Projectmanagement, care a castigat contractul pentru proiectarea si executia Lotului 1 al A0 Nord cu pretul de 815.075.249,74 lei fara TVA.
„Acest lot era ultimul tronson din Autostrada Bucurestiului A0 pe care nu erau incepute lucrarile iar pana la sfarsitul anului viitor acest lot va fi dat in trafic, avand astfel inelul Bucurestiului, la nivel de autostrada, intreg. Constructorul acestuia este cel al Lotului 1 Ploiesti – Mizil A7, pe care l-a finalizat in termenul contractual.
Traseul Lotului 1 Nord se afla intre A1 si DN1, de la #Dragomiresti la #Corbeanca si are o lungime de 17,5 km, iar amplasamentul lucrarilor este situat pe teritoriul judetului Ilfov, pe raza unitatilor administrativ teritoriale Dragomiresti-Vale, Buftea, Mogosoaia, Corbeanca si pe teritoriul judetului Giurgiu, pe raza localitatilor Joita si Sabareni”, a precizat Irinel Scriosteanu.
Potrivit lui Scriosteanu, in prezent pe Lotul 1 al A0 Nord s-au executat urmatoarele lucrari:
– a fost efectuata procedura de descarcare arheologica a siturilor identificate pe amplasamentul lucrarii, ramanand in desfasurare ultimul sit la Zurbaua din cele 12 identificate pe intregul amplasament;
– se lucreaza la realizarea drumurilor tehnologice de acces;
– au inceput lucrarile de decopertare a stratului vegetal pe viitorul corp al autostrazii;
– la Organizarea de santier situata in zona nodului rutier DN7 sunt in executie lucrarile de realizare a fundatiilor si platformelor din beton necesare pentru statia de asfalt, dar si executia retelelor de utilitati interioare;
– este in curs de desfasurare transportul componentelor statiei de asfalt de la Organizarea de santier aferenta DN7;
– au inceput sa soseasca in santier utilajele necesare imbunatatirii terenului de fundare.
-saptamana viitoare vor ajunge in santier si primele instalatii de foraj pentru pilotii structurilor.
Conform contractului, asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA Italia S.p.A. – RETTER Projectmanagement trebuie sa realizeze in cadrul proiectului:
– un pasaj peste CF101 Bucuresti – Pitesti DN7, cu o lungime de 733 m
– in pasaj peste raul Colentina, CF 300 Bucuresti – Ploiesti si CF Mogosoaia – Buftea, cu o lungime de 650 m
– noduri rutiere la intersectiile cu DN7 si DN1A
– poduri pe autostrada peste raul Dambovita (km 2+999) si peste raul Baldana (km 4+024)
Licitatie cu probleme
Licitatia pentru lotul 1 din A0 Nord a fost lansata in iunie 2019. Insa contractul pentru proiectarea si executia primului lot al Autostrazii Bucuresti Nord nu poate fi semnat nici acum, la aproape patru ani de la lansarea licitatiei.
Pe 29 noiembrie 2022, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat castigatorul pentru proiectarea si executia lotului 1 al A0 Nord (17,5 km), aceeasi asociere care fusese desemnata castigatoare anterior ultimei contestatii.
Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA Italia S.p.A. – Retter Projectmanagement fusese desemnata din nou castigatoare pe lotul 1 din Autostrada de Centura Bucuresti Nord (A0 Nord), iar Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) a admis pe 25 ianuarie 2023 contestatia grecilor de la Intrakat.
Grecii de la Intrakat au depus contestatie la CNSC pe 9 decembrie 2022, in ultima zi legala.
In vara anului 2020, CNAIR i-a desemnat pe turcii de la Nurol castigatori ai contractului, insa au fost depuse patru contestatii. In aprilie 2021, dupa decizia Curtii de Apel Bucuresti, CNAIR i-a desemnat din nou castigatori pe turcii de la Nurol si a urmat o noua runda de contestatii. In octombrie 2021, la a treia licitatie a aceluiasi lot, italienii de la Pizzarotti au fost desemnati castigatori. Grecii de la Intrakat au depus contestatie. Pe 9 august 2022, CNAIR anunta ca i-a desemnat definitiv pe italienii de la Pizzarotti, dar Intrakat a depus contestatie, iar CNSC a admis-o.