Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) a atribuit Asocierii SA&PE CONSTRUCT S.R.L. (LIDER) -TEHNOSTRADE S.R.L. SPEDITION UMB- EURO ASFALT contractul pentru proiectarea si executia lotului 1 C Sarateni-Joseni pe traseul sectiunii montane a Autostrazii ,,Unirii”- A 8.
Oferta Asocierii constructorilor din Romania si Bosnia-Hertegovina a fost desemnata castigatoare, valoarea ofertei fiind de 4,94 miliarde lei, iar durata de realizare este de 54 de luni din care 14 luni pentru etapa de proiectare si 40 de luni pentru executia lucrarilor. Finantarea este asigurata din fonduri europene nerambursabile, Programul Transport 2021-2027 si din fonduri de la Bugetul de Stat.
Lotul 1 C Sarateni-Joseni, care se desfasoara in judetele Mures si Harghita are o lungime de 32,4 kilometri si include
• 39 de poduri si pasaje
• 3 tuneluri unidirectionale
• 4 polate si 2 pasaje pentru permeabilitatea animalelor (ecoducte).
Lungimea pasajelor si a tunelurilor este de aprox. 16 kilometri reprezentand 50 % din lungimea totala a acestui lot de autostrada. Cel mai lung pasaj va avea peste 1700 metri (pasajul peste DN 13 A si calea ferata, iar cel mai inalt viaduct, 45 de metri).
Pe traseul lotului 1 C sunt prevazute doua parcari de scurta durata (stanga/dreapta) cu 12 spatii de incarcare pentru masini electrice. Lotul Sarateni-Joseni va avea si descarcari provizorii pentru a asigura functionarea independenta.
Contractul urmeaza sa fie semnat dupa finalizarea tuturor procedurilor necesare.