Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) prezinta stadiul lucrarilor pentru realizarea Studiului de fezabilitate pentru Autostrada A13 Brasov-Bacau. Conform precizarilor Companiei, de la ultima monitorizarea efectuata in teren a fost inregistrat un progres de 900 de metri liniari la forajele geotehnice pentru Studiul de Fezabilitate.
In acest sens, CNIR precizeaza ca in teren sunt 5 utilaje pentru realizarea studiului geotehnic, iar amplasarea acestora este in judetul Covasna, zona localitatilor Targu Secuiesc, Balvanyos, Bretcu si Lemnia.
„Lucrarile pentru realizarea forajelor geotehnice incluse in Studiul de Fezabilitate al Autostrazii A 13 Brasov-Bacau se deruleaza conform graficului, iar Prestatorul, Consitrans S.R.L a inregistrat un progres de aproximativ 900 de metri liniari.
Astfel, echipele Companiei Nationale de Investitii Rutiere, care au verificat astazi, mobilizarea instalatiilor de foraj, au constatat realizarea unui total de 3900 de metri liniari, , un progres de 900 de metri fata de monitorizarea din teren efectuata in urma cu doar doua saptamani.
In cadrul contractului pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate al Autostrazii A 13, Prestatorul este mobilizat cu 5 utilaje pentru realizarea studiului geotehnic, iar amplasarea acestora este in judetul Covasna, zona localitatilor Targu Secuiesc, Balvanyos, Bretcu si Lemnia”, precizeaza CNIR.
In cadrul proiectului de realizarea a Studiului de fezabilitate urmeaza ca prestatorul Consitrans sa finalizeze Studiul si proiectul geotehnic, studiul topografic, studiul arheologic si documentatia de mediu.
Pentru acestea CONSITRANS SRL are la dispozitie 81,20 milioane de lei (fara TVA) si 24 de luni.
Proiectul este finantat prin Programul Transport (PT), Studiul de Fezabilitate reprezentand baza constructiei autostrazii Brasov-Bacau (A13), cu o lungime estimata de 164 km.
Astfel, tinand cont ca, pe calendar, Studiul de fezabilitate va fi finalizat in septembrie 2026, cel mai realizabil licitatia pentru proiectarea si executia autostrazii ar urma sa aiba loc in 2027. Iarasi, in acest caz, daca nu vor fi depuse contestatii si totul va decurge pe calendar, cel mai realist termen pentru darea in trafic a acestui sector de drum este jumatatea anului 2030.
„Studiul de fezabilitate este necesar pentru stabilirea traseului final al viitoarei autostrazi si a costului estimat pentru etapa ulterioara de proiectare si executie.
Sectorul Brasov-Bacau (162 km) al Autostrazii A13 se va conecta cu viitoarea Autostrada Sibiu-Fagaras-Brasov printr-un nod de mare viteza in zona localitatii Codlea, iar in zona Bacaului, la Racaciuni cu Autostrada Moldovei -A 7. Proiectul face parte din coridorul de conectivitate ,,Carpatia” si este inclus in Planul Investitional al Romaniei 2021-2030.
In vederea obtinerii finantarii europene pentru contractul ,, Elaborare studiu de fezabilitate autostrada Brasov-Bacau”, Compania Nationala de Investitii Rutiere a depus, pe 30.01.2025, solicitarea de finantare la Autoritatea de Management din cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii”, precizeaza CNIR.
Sursa foto: CNIR