Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, prin Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin directorul general Cristian Pistol, si Consiliul Judetean Iasi, prin presedintele Costel Alexe, au semnat parteneriate in valoare de circa 200 milioane euro.
Secretarul de stat in Ministerul Transporturilor si Infrastructurii Irinel Scriosteanu a precizat ca este vorba despre cinci proiecte de infrastructura care vizeaza proiecte atat in municipiul Iasi, cat si in imprejurimi. Vorbim despre Centura de ocolire a Municipiului Iasi, Varianta de ocolire Iasi Est, Varianta de ocolire Podul Ilioaiei, Drumul de legatura A8-Letcani Vest – Centura Iasi si Varianta de ocolire Hirlau.
Iata care sunt sumele alocate fiecarui proiect de infrastructura:
Centura de ocolire a Municipiului Iasi: in lungime de 8,7 km prevazuta cu 2 benzi pe sens pe sectorul Uricani – Cicoarei, va face legatura cu cartierul Dacia printr-un pod peste Bahlui (40 mil euro)
Varianta de ocolire Iasi Est: in lungime de 32 km, va asigura conexiunea cu drumul TransRegio TR61 Vaslui – Iasi, Autostrada Unirii (Targu Neamt – Iasi – Ungheni) A8, dar si interconectarea la infrastructura rutiera nationala existenta si locala, preluand traficul de tranzit intre DN28 si DN24. Studiul de Fezabilitate este in lucru (85,6 mil euro)
Varianta de ocolire Podul Ilioaiei: in lungime de 4,3 km, varianta propusa va ocoli orasul Podu Ilioaiei prin partea de sud, iar Studiul de Fezabilitate este in lucru (12 mil euro)
Drumul de legatura A8-Letcani Vest – Centura Iasi: in lungime de 8,8 km si doua benzi de circulatie (43,7 mil euro)
Varianta de ocolire Hirlau: realizarea Studiului de Fezabilitate a VO Harlau, in lungime de 5,2 km (17,8 mil euro)
Cu prilejul intrevederii in vederea semnarii parteneriatelor pentru modernizarea infrastructurii rutiere, secretarul de stat in Ministerul Transporturilor Irinel Scriosteanu a subliniat importanta descentralizarii proiectelor de infrastructura de transport catre autoritatile locale.
„In 2020, la momentul elaborarii Planului National de Investitii, impreuna cu conducerea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, am cuprins in strategia acestui document un capitol privind descentralizarea proiectelor de infrastructura de transport catre autoritatile locale. Am sustinut si sustin in continuare acest lucru, pentru a creste atat capacitatea administrativa, cat si derularea mai multor proiecte de importanta regionala, intr-un timp mai scurt.
Cred foarte mult in proiectele care sunt dezvoltate in stransa legatura cu autoritatile locale, pentru ca prin descentralizarea proiectelor si prin parteneriate, putem creste capacitatea administrativa. Totodata, putem sa desfasuram eficient proiectele, tinand cont si de strategia de dezvoltare locala a fiecarui judet, municipiu, oras sau comuna”, a precizat secretarul de stat in Ministerul Transporturilor si Infrastructurii Irinel Scriosteanu.