LUCRARI DE ANVERGURA PE SECTIUNEA 2 BOITA-CORNETU – Turcii de la Mapa – Gengiz au deschis o statie de sortare si concasare pentru productia de beton pentru realizarea lucrarilor pe Sectiunea 2 a Autostrazii A1 Sibiu-Pitesti, dar si o fabrica in Sibiu pentru realizarea grinzilor pentru autostrada

Noutati de pe Sectiunea 2 Boita-Cornetu a Autostrazii A1 Sibiu-Pitesti. Reprezentantul Antreprenorului turc (Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret AS – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret AS), inginer Alexandru Bogdan, a detaliat in ce punct se afla in prezent lucrarile efectuate pe acest segment de autostrada, dar si care sunt etapele care urmeaza sa fie parcurse in continuare in vederea finalizarii celor 31,33 kilometri ai Secțiunii 2 Boița – Cornetu.

Cu studiile geotehnice finalizate, aflam de la inginerul Alexandru Bogdan (foto 1) ca au fost realizate peste 800 de foraje si investigatii tehnice cu unde seismice sau investigatii geoelectrice, urmand ca acestea sa fie aprobate de CNAIR:

„Studiile geotehnice de teren au fost finalizate. De asemenea, a fost predata partea scrisa, se va finaliza si partea de proiectare care va fi predata in cel mai scurt t imp catre aprobare. In studiul geotehnic, investigatiile au fost foarte complexe si intr-un numar impresionant: peste 800 de foraje si investigatii tehnice cu unde seismice sau investigatii geoelectrice”.

Cu acest prilej am aflat si ca asocierarea de antreprenori turca Mapa-Gengiz a deschis in municipiul Sibiu o fabrica pentru realizarea elementelelor prefabricate, repsectiv a grinzilor, dar si a altor elemente metalice necesare pentru tunel sau alte portiuni din autostrada:

„Lucrarile permanente de executie sunt incepute inca de anul trecut, din luna iulie, august, mai ales pe sectorul 1 din localitatea Boita. Acolo deja progresul este de aproximativ 20%. Se lucreaza in continuare la piloti forati, fundatii de pod, elevatii. In Sibiu, am pregatit o fabrica pentru elementele prefabricate, pentru grinzi. Acestea se afla deja in faza de probe tehnologice, urmand ca zilele urmatoare sa fie turnate primele grinzi prefabricate.

Lungime canalului de la fabrica este de 80 de metri, peritand turnarea a cate doua grinzi. Pe proiect sunt prevazute peste 1000 de grinzi prefabricate si aproximativ 40 de mii de tone de confectie metalica pentru tablierele din otel. Suplimentar mai avem de produs 5 mii de tone de otel pentru elementele din tunel”.

Turcii de la Mapa – Gengiz au deschis o statie de sortare si concasare pentru productia de beton

In cadrul prezentarii stadiului lucrarilor de pe Sectiunea 2, inginerul Alexandru Bogdan a precizat ca antreprenorul turc a investit in deschiderea unei statii de sortare si de concasor pentru folosirea acesteia pe perioada executiei lucrarilor la autostrada:

„Pentru productia de beton, dar si pentru alte necesitati ale santierului, s-a deschis o cariera de piatra in zona localitatii Lotrioara, unde a fost deja finalizata o statie de sortare si de concasor. Este o investitie a antreprenorului, planuind sa il folosim pentru toata autostrada la productia de agregate concasate”.

Totodata, inginerul Bogdan precizeaza si ca in zona satului Greblesti se va realiza un viaduct care va traversa raul Boia si urmeaza sa fie pregatit drumul de acces pentru intrarea in tunelul Robesti. Potrivit precizarilor inginerului Alexandru Bogdan, sunt deja pregatiti cate 4 kilometri de drum de o parte si de alta a tunelului Robesti.

Precizam ca Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret AS – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret AS a semnat contractul pentru proiectarea si executia Secțiunii 2 Boița – Cornetu in februarie 2022, iar lucrarile la tronsonul 2 au fost demarate in primavara anului 2024. Durată contractului este de 68 de luni, respectiv 18 luni proiectare, si 50 de luni execuție.Termenul contractual pentru finalizarea lucrarilor este 2028.

Valoarea totala a contractului este de 4,250 miliarde de lei, fără TVA, sursă de finanțare a proiectului fiind din fonduri nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027(PT).

Articolul precedentLICITATIE PENTRU EXECUTIA TRONSONULUI TARGU NEAMT-TARGU FRUMOS – Contractul are o valoare de 6 miliarde lei
Articolul următorWIZZ ARE LANSEAZA NOI RUTE IN ROMANIA – Compania aeriana isi extinde baza in Sibiu si lanseaza noi rute de pe aceasta destinatie

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.