Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat licitatia in SEAP pentru executia de lucrari la obiectivul ”Pod rutier peste Olt la Slatina pe DN65 km 48+570”. Reparatiile care se anunta capitale vor viza lucrari atatla nivelul suprastructurii podului, cat si pe calea de pod.
Potrivit anuntului de licitatie din SEAP, contractul are ca obiect lucrari de reparatii ale podului cu inlocuirea placii de beton:
– Lucrari de reparatii la nivelul suprastructurii podului;
– Lucrari de reparatii la nivelul caii pe pod;
– Lucrari de reparatii la nivelul rampelor.
Valoarea contractului pentru efectuarea lucrarilor de reparatii la podul rutier peste Olt de la Slatina este de 22599917.51 lei, fara TVA, bani proveniti din fonduri bugetare (transferuri de la bugetul statului pentru reparatii capitale): „Valoarea estimata a achizitie este de 22.599.917,51 lei fara TVA, din care: – Amenajari pentru protectia mediului si aducerea terenului la starea initiala (Cap. 1.3) – 129.707,57 lei fara tva; – Cheltuieli pentru relocarea / protectia utilitatilor ( Cap. 1.4) – 537.151,79 lei fara tva; – Constructii si instalatii (Cap. 4.1) – 21.794.458,15 lei fara TVA – Organizare de santier (Cap. 5.1) – 138.600,00 lei fara TVA Valoarea cheltuielilor diverse si neprevazute nu este inclusa in valoarea estimata a procedurii. In valoarea estimata a contractului nu au fost incluse sume provizionate”.
Potrivit clarificarilor oferte de CNAIR in anuntul de licitatie, in perioada reparatiilor podul va fi inchis, traficul urmand sa fie directionat spre drumul expres Craiova-Pitesti, durata lucrarilor fiind de 12 luni:
„Obiectivul specific al Contractului il constituie executia lucrarilor de reparatii la pod rutier peste Olt la Slatina pe DN65 km 48+570. Avand in vedere faptul ca in prezent realizarea drumului expres Craiova – Pitesti a preluat in mare masura traficul de tranzit, se propun lucrari de reparatii ale podului existent, cu pastrarea clasei « E » de incarcare. Lucrarile se vor realiza cu inchiderea circulatiei pe pod si directionarea fluxurilor spre podul peste Olt realizate pe drumul Expres Craiova Pitesti, sector cuprins intre nod rutier de la km 35+700 (intersectia cu DN 65 Ganeasa /Piatra Olt) si nod rutier de la km 57+720 (intersectia cu DN65 Valea Mare).
Lungimea traseului este de aproximativ 22 de kilometri.
Mutari si protejari de instalatii :
Se vor reloca/ proteja 2 conducte de apa aflate sub consolele de trotuar si retelele de telecomunicatii aflate pe pod detinute de Telekom”.
Termenul limita pana la care pot fi depuse ofertele este 12 februarie 2025.
Podul peste raul Olt de la Slatina este situat in orasul Slatina si are o lungime de 405 metri. A fost proiectat de Jules Goüin in 1888. Este un pod rutier care traverseaza raul Olt si a fost miza unor lupte purtate in 1944 intre Wehrmacht-ul aflat in retragere (care nu a avut timp sa-l dinamiteze) pe de o parte si armatele sovietice si romane aflate in ofensiva pe de alta parte. Din cauza traficului intens si a vibrațiile provocate de trecerea camioanelor, podul a mai fost supus unor lucrari de modernizare in 2018-2019, cand a fost inchis pentru a fi renovat de o companie italiana.