Un constructorul roman debuteaza in constructia de autostrazi. Mai exact, constructorul roman Erbasu SA incepe lucrarile pe lotul 3C1 Suplacu de Barcau – Chiribis din Autostrada Transilvania A3 – Gilau-Bors.
Anuntul a fost facut de secretarul de stat in Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, Irinel Scriosteanu, care a punctat inceperea lucrarilor de catre Erbasu, precum si debutul constructorului roman in constructia de drumuri de mare viteza: „Am incredere ca vom avea o colaborare buna si ca va reusi finalizarea lucrarilor in timpul contractat”, afirma Irinel Scriosteanu in privinta colaborarii cu societatea Erbasu.
Sectiunea Suplacu de Barcau-Chiribis este parte din contractul pentru constructia Autostrazii Transilvania semnat in trecut cu constructorul american Bechtel si care ulterior a fost reziliat.
In septembrie 2023, constructorul Erbasu a fost declarat castigator al Sectiunii Suplacu de Barcau – Chiribis, in lungime de 26,35 km.
Iata declaratia secretarului de stat in Ministerul Transporturilor si Infrastructurii Irinel Scriosteanu:
„De executia acestui lot se ocupa compania Constructii Erbasu SA, care debuteaza odata cu acest lot in constructia de drum de mare viteza, fiind primul contract de autostrada pe care l-a castigat.
Am incredere ca vom avea o colaborare buna si ca va reusi finalizarea lucrarilor in timpul contractat.
Lucrarile prevazute pentru acest lot sunt:
-26,35 km lungime totala traseu
-3 viaducte
-8 pasaje
-8 poduri, din care unul in lungime de 1650 metri peste lacul de acumulare de la km 6+655
-parcare de scurta durata de tip S1
-Centru de Intretinere si Coordonare
Pentru acest lot, a fost aprobat Proiectul Tehnic la sfarsitul anului trecut, iar durata contractuala pentru executia lucrarilor este de 18 luni”.
Constructorul roman are la dispozitie 24 de luni (6 luni proiectare, 18 luni executie) pentru finalizarea lucrarilor pe sectiunea Suplacu de Barcau – Chiribis, de la emiterea ordinului de incepere. Acesta este de altfel primul contract pentru constructie autostrada al constructorului roman Erbasu.
Contractul in valoare de 884,123 milioane de lei, fara TVA, este finantat din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport (PT) 2021-2027.