Autostrada Nordului iese in sfarsit de pe hartie, dupa ce din 2020 incoace a fost creionata in fel si chip, de la drum de mare viteza, la drum expres, pentru ca in final sa fie autostrada. Agentia Nationala pentru Protectia Mediului evalueaza impactul pe care proiectul „Autorizarea lucrarilor pentru obiectivul de investitie Autostrada Baia Mare-Suceava, LOT 2 Bistrita – Vatra Dornei” il va avea asupra mediului, odata ce va fi executata.
Procedura se desfasoara in aceste zile, potrivit Companiei Natioale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, care este titular al proiectului „Autorizarea lucrarilor pentru obiectivul de investitie Autostrada Baia Mare – Suceava, LOT 2 Bistrita-Vatra Dornei”. CNAIR anunta astfel publicul interesat asupra luarii deciziei etapei de incadrare de catre Agentia Nationala pentru Protectia Mediului, in cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectul „Autorizarea lucrarilor pentru obiectivul de investitie Autostrada Baia Mare-Suceava, LOT 2 Bistrita – Vatra Dornei”, propus a fi amplasat in judetele Bistrita-Nasaud si Suceava, se supune evaluarii impactului asupra mediului, se supune evaluarii adecvate si se supune evaluarii impactului asupra corpurilor de apa: „Proiectul deciziei de incadrare si motivele care o fundamenteaza pot fi consultate la sediul autoritatii competente pentru protectia mediului din str. Splaiul Independentei nr. 294, sector 6, Bucuresti, in zilele de luni – joi, intre orele 09.00 — 15.00 si vineri intre orele 09.00 — 12.00, precum la urmatoarea adresa de internet www.anpm.ro, accesând domeniul Reglementari/Acordul de mediu/Drafturi acte de reglementare.
Publicul interesat poate inainta comentarii/observatii la proiectul deciziei de incadrare in termen de 10 zile de la data publicarii anuntului pe pagina de internet a autoritatii competente pentru protectia mediului.
Publicul interesat poate depune propuneri in ceea ce priveste continutul raportului privind impactul asupra mediului la sediul autoritatii competente pentru protectia mediului, in termen de 10 zile de la data publicarii anuntului pe pagina de internet a autoritatii competente pentru protectia mediului”.
In noiembrie 2021 s-a decis punerea pe hartie a Autostrazii Nordului, la acel moment avand caracter de drum de mare viteza.
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat cu Ministerul Transporturilor Contractul de finantare nr 122/12.11.2021 pentru proiectul privind elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru drumul de mare viteza Baia Mare-Suceava, fiind prevazuta elaborare pentru Lot 1 Baia Mare – Bistrita din acest obiectiv.
In luna iunie 2021, CNAIR a formulat o cerere de finantare a proiectului pentru elaborarea studiului de fezabilitate a Lotului 2 Bistrita – Vatra Dornei a drumului de mare viteza Baia Mare – Suceava, din fonduri nerambursabile prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020. Valoarea acestui proiect, care are un termen prevazut de realizare de 22 luni (1 ani si 10 luni), se ridica la 19.336.059,77 lei.
In ce priveste Lotul 3 Baia Mare-Bistrita al drumului de mare viteza Baia Mare – Suceava, acesta a fost dat „in lucru” pentru elaborarea studiului de fezabilitate inca din 2020, la o valoare estimata de circa 19 milioane lei.
Drumul de mare viteza Baia Mare – Suceva are o lungime de 338 kilometri si ar urma sa lege Baia Mare de Suceava prin localitatile Dej, Bistrita si Vatra Dornei, fiind botezat „Autostrada Nordului”.