Directorul CNAIR, Cristian Pistol, anunta ca luni, 25 noiembrie 2024, au fost depuse trei oferte pentru constructia lotului 2 al autostrazii Pascani – Suceava.
Conform acestuia, este vorba despre doua asocieri de constructori din Romania si un constructor italian, respectiv:
– Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – SPEDITION UMB S.R.L. – TEHNOSTRADE S.R.L. (Romania)
– Asocierea DANLIN XXL SRL (lider) – INTERTRANSCOM IMPEX SRL (Romania)
– WEBUILD SPA – MILANO (Italia)
Cristian Pistol precizeaza ca pentru constructia celor 29 km ai Lotului 2 al Autostrazii Pascani-Suceava s-a alocat o suma maxima de 3,60 miliarde lei (fara TVA), suma asigurata prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027. Duata acestui contract este de 30 de luni (6 luni proiectare si 24 de luni executie).
Drum de legatura intre DN29 si Aeroportul International Suceava
Pe traseu vor fi construite inclusiv:
– un pod peste raul Siret si DJ208C (845,10 m),
– un pasaj peste CF511 (625,10 m),
– doua parcari de scurta durata,
– doua spatii de servicii,
– un nod rutier (Roscani), care va asigura conexiunea cu autostrada,
– un nod rutier (Dumbraveni) la intersectia cu DJ208B (Veresti – Dumbraveni),
– un nod rutier care va asigura conexiunea cu Aeroportul International Suceava si cu DN29.
„Atat spatiile de servicii, cat si parcarile de scurta durata vor beneficia de infrastructura necesara constructiei ulterioare a minimum 8 statii de incarcare pentru autoturisme electrice.
Contractul prevede si construirea unui drum de legatura (5,2 km), intre DN29 si Aeroportul International Suceava”, a conchis Cristian Pistol.
”Autostrada Pascani – Suceava” trece prin judetele Iasi, Botosani si Suceava si are o lungime totala a traseului de 61,971 km, fiind structurat in 2 loturi. Lotul 1 – km 0+000 – km 33+000 si Lotul 2 – km 33+000 – km 61+971. Latimea platformei este de 26 metri.
Au fost proiectate un numar de 72 de pasaje, poduri, viaducte si 5 noduri rutiere: Nod Rutier Tatarusi – Heci, Nod Rutier Dolhasca, Nod Rutier Roscani, Nod Rutier Dumbraveni si Nod Rutier Aeroport Suceava.
Valoarea totala a investitiei (inclusiv T.V.A.) 9.244.635.000 lei, din care constructii + montaj: 8.033.973.000 lei.
Finantarea obiectivului de investitii se realizeaza din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport (P.T.) 2021-2027 si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, precum si din alte surse legal constituite, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.
”Autostrada Pascani – Suceava are ca scop crearea unei cai de comunicatie moderna realizand conexiunea intre Autostrada A7 de la Bucuresti la Pascani cu implicatii in dezvoltarea regionala a zonei, in fluidizarea traficului, cresterea sigurantei utilizatorilor, micsorarea timpilor de parcurs, scaderea poluarii la toate nivelurile in zonele tranzitate in prezent”, se precizeaza in Nota de fundamentare ce insoteste proiectul de act normativ.
In cadrul Master Planului General de Transport/Planul Investitional aprobat, obiectivul se identifica si este localizat pe reteaua primara TEN- T Core.
Autostrada Pascani – Suceava este amplasata pe raza judetelor Iasi, Suceava si Botosani si va asigura legatura intre tronsoanele Bacau – Pascani (in executie) si Suceava – Siret (in proiectare) ale Autostrazii A7.
Autostrada Pascani – Suceava va contribui la dezvoltarea conexiunilor rutiere existente in zona Municipiilor Suceava si Pascani si la conectivitatea la reteaua europeana de transport TEN-T, se arata in Nota de fundametare.