JURNAL DE SANTIER M6 – Metrorex prezinta stadiul lucrarilor de la Sectiune Sud a viitoarei Magistrale M6 de metrou, tronsonul 1 Mai – Tokyo

Vesti noi de pe santierul deschis pentru constructia Magistralei M6 de metrou, tronsonul 1 Mai – Tokyo, care va asigura legatura cu Aeroportul Henri Coanda din Otopeni. Potrivit anuntului facut de reprezentantii Metrorex, pana la jumatatea lunii noiembrie 2024 s-au executat 419m de grinda de ghidaj dintr-un total de 650m, 66 panouri de pereti mulati din 114 si 496 de piloti plastici.

Totodata, Metrorex informeaza ca au fost executati 137 de piloti forati, dintr-un total de 180, care vor deservi viitoarea interstatie Aeroport Baneasa – Tokyo.

De asemenea, la statia Aeroport Baneasa s-au executat 47 de pereti mulati din 72 si 676 de piloti plastici din 905 si 6 panouri piloti plastici, din 12, iar la viitoarea statie Expozitiei s-au executat 62 de panouri de pereti mulati din 102, si 9 barete din 43; pentru Accesul C sunt executati 9 din 118 piloti forati.

Redam in continuare anuntul Metrorex:

„Jurnalul de santier pentru Sectiunea Sud a viitoarei Magistrale 6 de metrou, tronsonul 1 Mai – Tokyo, raporteaza cifre si imagini de progres pentru prima jumatate a lunii noiembrie 2024: VIDEO AICI

Pentru viitoarea statie de metrou Tokyo, s-au executat 419m de grinda de ghidaj dintr-un total de 650m, 66 panouri de pereti mulati din 114 si 496 de piloti plastici;

-Au continuat lucrarile pentru pilotii forati la viitoarea interstatie Aeroport Baneasa – Tokyo; dintr-un total de 180, au fost executati 137;

-La viitoarea statie Aeroport Baneasa s-au executat 47 de pereti mulati din 72 si 676 de piloti plastici din 905 si 6 panouri piloti plastici, din 12; pentru Accesul A s-au executat 67 de piloti forati din 150, iar pentru Accesul B, 152 din 177;

-301m grinda de ghidaj din 320m, 41 de panouri de pereti mulati din 54, 16 barete din 18 s-au executat pentru viitoarea statie Gara Baneasa;

-325m grinda de ghidaj din 370m, 23 de panouri de pereti mulati, din 62, 63 de piloti plastici, din 874 s-au executat la viitoarea statie Piata Montreal. Pentru Accesul B sunt executati 26 de piloti forati, din 54;

-La viitoare statie Expozitiei s-au executat 62 de panouri de pereti mulati din 102, si 9 barete din 43; pentru Accesul C sunt executati 9 din 118 piloti forati;

-26 panouri de perete mulat din 86 s-au executat la viitoarea statie Pajura;

_ La statia de metrou 1 Mai (existenta) continua lucrarile de organizare a amplasamentului si de relocare a utilitatilor”.

Proiectul Magistralei M6 de metrou a fost deblocat in octombrie 2021

Contractul de servicii de proiectare si executie lucrari de structura pentru Lotul 1. 1 Mai – Tokyo a fost semnat pe 8 martie 2022. A fost emis Ordinul de Incepere in data de 11.07.2022 cu indicarea datei de 18.07.2022 ca data de incepere. durata de realizare a proiectarii este de noua luni, dupa care incepe perioada de realizare a lucrarilor. 

Lotul 1 Mai – Tokyo al Magistralei 6 va avea o lungime de 6,6 km si va cuprinde 6 noi statii:

Pajura
– Expozitiei
– Piata Montreal
– Gara Baneasa
– Aeroport Baneasa
– Tokyo (Mall Baneasa)

Pe 11 octombrie 2021, Metrorex a desemnat a doua oara castigatoare oferta asocierii Alarko – Makyol. Asocierea de constructori turci are la dispozitie 48 de luni (patru ani) pentru a finaliza lucrarile.

Magistrala 6 de metrou, de la Gara de Nord – 1 Mai – Tokyo (complex Comercial Baneasa) – Aeroport Otopeni, are o valoare totala estimata la 1,4 miliare euro.

Linia de Metrou M6, pe relatia Statia 1 Mai – Statia Aeroport Otopeni, este inclusa in toate scenariile analizate pentru obtinerea unei strategii de mobilitate durabila in Bucuresti (PMUD 2016-2030) fiind selectata in Scenariul Optim. Aceasta va oferi o conexiune importanta intre partea de sud a Regiunii Bucuresti-Ilfov si aeroport, adauga el.

Impartirea in doua sectiuni, cu punct comun Statia Tokyo, a fost facuta pentru a permite abordarea in paralel a saparii tunelului, in doua directii, cu 4 utilaje TBM si, ulterior, pentru contractarea unitara a lucrarilor de finisaje, instalatii, semnalizari si de achizitii material rulant.

Sectiunea 1 (1 Mai-Tokyo) are un traseu de 6,6 km si cuprinde 6 statii cu urmatoarele denumiri: 1 Mai (existenta), Pajura, Expozitiei, Piata Montreal, Gara Baneasa, Aeroport Baneasa, Tokyo.

Proiectul de introducere a trenului metropolitan Bucuresti – Ilfov are prevazuta o Statie Multimodala pe Centura Bucuresti / DN1 pentru asigurarea transferului intre tren si metrou.

Pe studiile necesare Magistralei M6 s-au cheltuit aproape 130 de milioane de lei. Romania a primit de la Japonia, acum un deceniu, un imprumut de peste 300 de milioane de euro pentru intreaga Magistrala M6 (in 2022 s-au aniversat si implinirea a 100 de ani de la stabilirea relatiilor diplomatice romano-nipone).

Articolul precedentDRUM EXPRES DE LA CONSTANTA LA CRAIOVA – Directorul CNAIR anunta darea in trafic a tronsonului 1 Craiova-Robanesti din Drumul Expres Craiova-Pitesti, in lungime de 17,7 km
Articolul următorDIN DECEMBRIE SE CIRCULA DIN DN1 PE A3 SI DN2 – Avanseaza lucrarile in zona localitatii Afumati pe Lotul 3 al A0 Nord: se toarna asfaltul de uzura la jonctiunea cu lotul 2 Nord spre DN2. Se va construi si un nou sens giratoriu in Afumati

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.