LOTUL DIN A8 CU TUNELURI CU 3 BENZI PE SENS, IN LICITATIE – CNIR cauta constructor pentru Lotul 2B Grinties-Pipirig, cel mai dificil lot din A8. Valoarea contractului este de 6,9 miliarde lei, fara TVA. Antreprenorii pot depune ofertele pana pe 15 ianuarie 2025

Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) anunta ca a fost lansata licitatia pentru proiectarea si executia Lotului 2B Grinties-Pipirig al Autostrazii Unirii – A8. Este prima autostrada care va cuprinde tuneluri prevazute cu trei benzi pe sens, fiind de altfel si cel mai dificil lot al A8, caci contine lucrari de arta (tuneluri, viaducte, poduri si pasaje). Era ultimul lot care nu fusese scos la licitatie din cele patru loturi ale sectiunii de munte Sarateni-Pipirig, in lungime totala de 116 km.

Practic, 70% din lungimea Lotului 2B Grinties – Pipirg al A8, de 31,5km, este reprezentat de pasaje si tuneluri (circa 20 kilometri).

Valoarea totala a contractului este de 6,9 miliarde lei, fara TVA, durata de realizare a intregului lot fiind de 54 luni (14 luni etapa de proiectare si 40 de luni pentru executie).

Antreprenorii interesati pot depune ofertele pana la data de 15 ianuarie 2025.

,,In criteriile de evaluare, am prevazut acordarea unui punctaj pentru utilizarea BIM (Building Information Modelling) si am stabilit criterii pentru a încuraja incluziunea sociala, respectiv angajarea persoanelor din judetele Neamt, Harghita, Mures, Iasi, Bacau si Suceava”, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.

La randul sau, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a precizat ca pentru cel mai dificil lot al sectiunii montane a Autostrazii Unirii, A8 documentatia a fost validata de ANAP, iar CNIR a transmis spre SEAP anuntul de participare la licitatia pentru „atribuirea acestui contract finantat prin Programul Transport (PT)”.

„Este un proiect de o complexitate tehnica ridicata pentru ca include lucrari majore de arta (tuneluri, viaducte, poduri si pasaje) si volume considerabile de lucrari de excavare si consolidari.

Lungimea pasajelor si a tunelurilor de pe acest lot este de aprox. 20 kilometri reprezentand aproape 70 % din lungimea întregului lot :

16 tuneluri -dintre acestea, 5 tuneluri sunt prevazute cu a treia banda/sens, banda pentru vehicule lente;

60 de poduri si viaducte, doua poduri cu peste 1000 de metri lungime, cel mai lung fiind podul peste raul Bistrita si DN 15 -1275 metri.

Lotul 2 B care se desfasoara în judetul Neamt include un nod rutier langa Tulghes (UAT Grinties), conexiune cu lotul 2 A si o descarcare provizorie la Est, conexiune cu lotul 2 C (Pipirig-Vanatori Neamt/Leghin) pentru a asigura functionalitatea independenta”, precizeaza CNIR.

Toata sectiunea Sarateni-Pipirig din A8, in licitatie

Sectiunea de munte Sarateni-Pipirig de pe Autostrada ,,Unirii “-A 8 are o lungime de 116 kilometri si include patru loturi :

1.Lotul 1C Sarateni-Joseni (32,4 km)

Publicat în SEAP. Termen pentru depunere ofertelor : 16.12. 2024

2. Lotul 1D Joseni-Ditrau (14,4 km)

Publicat în SEAP. Termen pentru depunerea ofertelor : 18.12.2024

3.Lotul 2A Ditrau-Grinties (37,9 km)

Publicat în SEAP. Termen pentru depunerea ofertelor : 19.12.2024

4.Lotul 2B Grinties-Pipirig (31,5 km)

Documentatia pentru atribuirea contractului urmeaza sa fie publicata în Sistemul Electronic de Achizitii Publice.

Articolul precedentMOMENT ISTORIC PE CALEA FERATA – A fost pus in functiune primul tren electric achizitionat de Ministerul Transporturilor prin ARF in ultimii 35 de ani. Trenul Alstom Coradia Stream este primul dintre cele 37 de rame electrice care urmeaza sa ajunga in Romania pana in 2026
Articolul următor45 DE ANI DE METROU IN BUCURESTI – Metrorex marcheaza 45 de ani de cand primul tren de metrou a circulat in Bucuresti pe traseul inaugural Timpuri Noi – Semanatoarea

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.