FINANTARE PENTRU AUTOSTRADA SIBIU-PITESTI – Autostrada care traverseaza Muntii Carpati trebuie finalizata pana in 2029. Au fost semnate contractele de finantare pentru Sectiunile 1-5 ale autostrazii. Banii provin din Programul de Transport 2021-2027

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii a semnat contractele de finantare pentru constructia Sectiunilor 1-5 ale Autostrazii Sibiu-Pitesti, prima autostrada care traverseaza muntii Carpati. Banii, conform anunturilor Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) provin din Programul Transport 2021-2027, fondurile europene nerambursabile fiind alocate pentru toate cele cinci sectiuni. Perioada de implementare a acestor proiecte este „nu mai tarziu de 31.12.2029”, ceea ce face ca, cel mai realizabil sa se poata circula integral pe Autostrada Sibiu-Pitesti abia din 2030.

Sectiunile 1,4 si 5 – Faza a II-a

Astfel, conform CNAIR, pentru Sectiunile 1,4 si 5, aflate deja in Faza 2, a fost semnat Contractul de Finantare nr. 57/2024, pentru proiectul etapizat ”Pregatirea proiectului de autostrada Sibiu – Pitesti si constructia Sectiunilor 1, 4 si 5 – Faza 2” , care prevede constructia a 40.21 km de autostrada noua 2×2, inclusiv 2 noduri rutiere, 4 noduri rutiere, 21 poduri si pasaje, 7 viaducte, 1 tunel, 1 parcare, 1 spatiu de servicii, 2 centru de intretinere si coordonare.

Contractul prevede doua etape:

Prima etapa are o valoare totala de 2.036.113.145,36 lei (Valoare eligibila nerambursabila din partea fondurilor (FC):1.461.960.103,53 lei, echivalenta cu 85 % din valoarea totala eligibila aprobata;

Valoarea cofinantarii eligibile a Beneficiarului, reprezentand cofinantare publica de 15% in valoare de 257.992.959,44 lei”;

A doua etapa are o valoare totala de 4.026.917.502,05 lei (Valoare eligibila nerambursabila din partea fondurilor (FC): 1.345.386.740,00 lei, echivalenta cu 40 % din valoarea totala eligibila aprobata;

Valoarea cofinantarii eligibile a Beneficiarului, reprezentand cofinantare publica de 60% in valoare de 2.018.080.109,99 lei).

” Autostrada Sibiu-Pitesti este situata intre Sibiu (intersectia cu varianta de ocolire Sibiu) si Pitesti (intersectia cu varianta de ocolire Pitesti) in zona centrala a Romaniei. Autostrada Sibiu – Pitesti face parte integranta din Coridorul Paneuropean nr. IV, care strabate Romania de la vest la est, directia Nadlac – Arad – Timisoara – Lugoj – Deva – Sibiu – Pitesti – Bucuresti – Constanta.

Traseul este situat pe teritoriul administrativ a trei judete:

-Judetul Sibiu, localitatile: Selimbar, Talmaciu, Turnu Rosu;

-Judetul Valcea, localitatile: Caineni, Racovita, Perisani;

-Judetul Arges, localitatile: Salatrucu, Suici, Cepari, Tigveni, Curtea de Arges,  Baiculesti,   Merisani, Budeasa, Bascov.

Obiectivele proiectului: Obiectivul general al acestui proiect este imbunatatirea eficientei economice a transportului romanesc, prin imbunatatirea timpului de calatorie intre Sibiu si Pitesti si implicit imbunatatirea conectivitatii la nivel regional. Obiectivul coridorului este de a oferi acces direct la Marea Neagra printr-un profil unitar de autostrada precum si la alte tari prin conexiuni de frontiera. Noua autostrada este prima care traverseaza Muntii Carpati si va aduce oportunitati semnificative de dezvoltare pentru toate comunitatile din nordul spre sudul Romaniei. Astfel, proiectul isi propune sa ofere un amestec adecvat de infrastructura „rutiera de inalta calitate”, ca parte a retelei nationale de infrastructura, sa gazduiasca traficul de marfa si pasageri pe distante lungi, precum si traficul local specific zonei metropolitane, asigurand in acelasi timp un nivelul adecvat de siguranta si securitate  a traficului”, precizeaza CNAIR in anuntul privind semnarea contractului pentru Sectiunile 1,4 si 5 – Faza a II-a.

Sectiunea 2 a Autostrazii Sibiu-Pitesti

In ce priveste Sectiunea 2 a Autostrazii Sibiu-Pitesti, Ministerul Transporturilor a semnat cu CNAIR Contractul de Finantare nr. 65/2024, pentru proiectul ”Autostrada Sibiu – Pitesti (sectiunea 2)” pentru acordarea finantarii nerambursabile prin Programul Transport 2021-2027.

Acest contract prevede constructia a 31.33 km de autostrada (2×2) dupa cum urmeaza: 48 poduri si pasaje; 1 ecoduct; 7 tuneluri; 1 parcare de scurta durata, 1 spatiu de servicii; 1 centru de intretinere si coordonare.

Valoarea totala a contractului pentru Sectiunea 2 a Autostrazii Sibiu-Pitesti este de 8.704.567.000,00 lei (Valoare eligibila nerambursabila din partea fondurilor (FC): 2.931.596.000,00 lei, echivalenta cu 40 % din valoarea totala eligibila aprobata;

Valoarea cofinantarii eligibile a Beneficiarului, reprezentand cofinantare publica de 60% in valoare de 4.397.394.000,00 lei).

„Traseul autostrazii Sibiu – Pitesti pe Sectiunea 2 se desfasoara intre localitatile Boita si Cornetu si este cuprins intre km 13+170 – km 44+500, avand o lungime de aprox. 31.33 km.

Aceasta sectiune se afla pe teritoriul administrativ a judetelor Sibiu si Valcea.

Obiectivele proiectului: Obiectivul general al autostrazii Sibiu – Pitesti, asa cum este definit in MPGT, este imbunatatirea eficientei economice a transportului romanesc, prin imbunatatirea timpului de calatorie intre Sibiu si Pitesti si implicit imbunatatirea conectivitatii la nivel regional. Obiectivul coridorului este de a oferi acces direct la Marea Neagra printr-un profil unitar de autostrada precum si la alte tari prin conexiuni de frontiera. Noua autostrada este prima care traverseaza Muntii Carpati si va aduce oportunitati semnificative de dezvoltare pentru toate comunitatile din nordul spre sudul Romaniei. Astfel, proiectul isi propune sa ofere un amestec adecvat de infrastructura „rutiera de inalta calitate”, ca parte a retelei nationale de infrastructura, sa gazduiasca traficul de marfa si pasageri pe distante lungi, precum si traficul local specific zonei metropolitane, asigurand in acelasi timp un nivelul adecvat de siguranta si securitate a traficului”, precizeaza CNAIR.

Sectiunea 3 a Autostrazii Sibiu-Pitesti

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii a semnat cu CNAIR contractul de Finantare nr. 67/2024, pentru proiectul ”Autostrada Sibiu – Pitesti (sectiunea 3)”, in vederea acordarii finantarii nerambursabile alocata prin Programul Transport 2021-2027, cu o valoare total de 8.344.484.002,92 lei (Valoare eligibila nerambursabila din partea fondurilor (FC): 2.812.711.315,27 lei, echivalenta cu 40 % din valoarea totala eligibila aprobata; Valoarea cofinantarii eligibile a Beneficiarului, reprezentand cofinantare publica de 60% in valoare de 4.219.066.972,90 lei).

In cazul acestei sectiuni sunt prevazute constructia a 37,40 km de autostrada (2×2) dupa cum urmeaza:  52 poduri si pasaje;  1 ecoduct;  1 tunel;  2 noduri rutiere ;  2 spatii de servicii;  1 centru de intretinere si coordonare.

„Traseul autostrazii Sibiu – Pitesti pe Sectiunea 3 se desfasoara intre localitatile Cornetu si Tigveni si este cuprins intre km 44+500 – km 81+900 (km 39+578.51 – km 76+996.28 conform SF 2008), avand o lungime de aprox. 37.40 km. Aceasta sectiune se afla pe teritoriul administrativ a doua judete: – judetul Valcea; – judetul Arges.

Obiectivele proiectului: Obiectivul general al autostrazii Sibiu – Pitesti, asa cum este definit in MPGT, este imbunatatirea eficientei economice a transportului romanesc, prin imbunatatirea timpului de calatorie intre Sibiu si Pitesti si implicit imbunatatirea conectivitatii la nivel regional. Obiectivul coridorului este de a oferi acces direct la Marea Neagra printr-un profil unitar de autostrada precum si la alte tari prin conexiuni de frontiera. Noua autostrada este prima care traverseaza Muntii Carpati si va aduce oportunitati semnificative de dezvoltare pentru toate comunitatile din nordul spre sudul Romaniei. Astfel, proiectul isi propune sa ofere un amestec adecvat de infrastructura „rutiera de inalta calitate”, ca parte a retelei nationale de infrastructura, sa gazduiasca traficul de marfa si pasageri pe distante lungi, precum si traficul local specific zonei metropolitane, asigurand in acelasi timp un nivelul adecvat de siguranta si securitate a traficului”,precizeaza CNAIR.

Articolul precedentMODIFICARI LA RAR – Ministerul Transporturilor actualizeaza obiectul de activitate al RAR. Iata care sunt principalele modificari pe partea de omologare, inmatriculare, certificare, atestare si supraveghere
Articolul următorINCA 23 DE ZILE PENTRU DEPUNEREA OFERTELOR LA JOSENI-DITRAU – CNIR a acceptat extinderea termenului la Lotul 1D Joseni-Ditrau din A8 „pentru pregatirea unor oferte competitive din partea antreprenorilor”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.