Tenisiuni uriase intre UE si China pe tema vehiculelor electrice produse de companiile chinezesti. Dupa ce au intrat in vigoare tarifele vamale UE de pana la 35,5% impuse producatorilor chinezi de vehicule electrice pe baterii (BEV), Ministrul Comertului din China a anuntat luni, 4 noiembrie 2024, ca a initiat o actiune la Organizatia Mondiala a Comertului (OMC) impotriva impunerii de tarife suplimentare pentru autovehiculele electrice produse in China.
Taxele vamale standard de 10% aplicate de UE masinilor importante sunt astfel majorate chiar pana la 35,5%, pentru a contracara importul masiv de autovehicule chinezesti, import care aproape a pus pe butuci industria producatoare de astfel de vehicule din Uniunea Europeana.
De altfel, multe state afirma ca productia este puternic subventionata de Beijing, pentru a stimula cresterea economiei.
Potrivit Reuters, saptamana trecuta, Ministerul Comertului a confirmat vizita unei delegatii UE pentru negocieri privind angajamentele de pret in disputa privind tarifele vamale suplimentare.
Saptamana trecuta au intrat in vigoare tarifele vamale. Taxele se vor aplica timp de cinci ani, in plus fata de tarifele vamale standard de 10% aplicat de UE la masinile importate.
Tarifele vamale de pana la 35,3% ale UE impuse producatorilor chinezi de vehicule electrice pe baterii (BEV) urmeaza sa se aplice celor trei producatori chinezi din esantion sunt de 17% pentru automobilele BYD, de 18,8% pentru automobilele Geely si de 35,3% pentru automobilele SAIC.
Altor companii care au cooperat in timpul investigatiei li se vor aplica tarife de 20,7%.
In urma solicitarii de examinare individuala, pentru masinile Tesla de vor aplica tarife de 7,8%.
Toate celelalte companii care au cooperat in timpul investigatiei se vor confrunta cu tarife de 235,3%.