2000 METRI PE TUNELURILE DANIELA SI ALINA – PORR a realizat peste 50% din lucrari pe Sectiunea 4 Tigveni-Curtea de Arges a Autostrazii Sibiu – Pitesti A1

Ritm de lucru sustinut pe Sectiunea 4 Tigveni-Curtea de Arges a Autostrazii Sibiu – Pitesti A1, unde se foreaza zi si noapte pentru primul tunel rutier la nivel de autostrada, pe sub Dealul Momaia din judetul Arges. Vorbim despre tunelurile denumite Alina si Daniela care in curand vor atinge borna de 2000 metri forati, dupa ce in urma cu circa doua saptamani se marca forarea a 1000 metri pe tunelul Daniela. Avand o lungime totala de 1,35 km (2,7 km pe ambele galerii) proiectul reprezinta o lucrare de anvergura in infrastructura rutiera existenta, realizata de PORR Romania in colaborare cu divizii de specialitate din cadrul grupului.

Termenul de finalizare a Sectiunii 4 Tigveni-Curtea de Arges a Autostrazii Sibiu – Pitesti A1 este 2027, in prezent potrivit secretarului de stat in Ministerul Transporturilor Irinel Scriosteanu stadiul lucrarilor fiind de peste 50%.

Sectiunea 4 Tigveni – Curtea de Arges are o lungime de aproape 10 km, iar pe aceasta sectiune vor fi realizate 13 lucrari de arta, dintre care 12 poduri, pasaje si viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri. Cuprinde si constructia unui nod rutier la Tigveni, unde va face conexiunea cu Sectiunea 3 a Autostrazii Sibiu – Pitesti.

Contractul pentru proiectarea si executia acestei sectiuni a fost semnat in noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,6 miliarde de lei fara TVA si o durata de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare si 44 luni perioada de executie a lucrarilor. Astfel, conform contractului, lucrarile trebuie finalizate in 2027.

Redam in continuare datele tehnice oferite de Irinel Scriosteanu, prezent la finalul acestei saptamani pe santierul de la PORR:

„Tunelurile Alina si Daniela au aproape 2 km forati

Am fost pe santierul Sectiunii 4: Tigveni-Curtea de Arges a Autostrazii Sibiu – Pitesti A1, unde construim primul tunel rutier la nivel de autostrada de pe acest drum de mare viteza pe sub Dealul Momaia din judetul Arges.

Stadiul lucrarilor pe aceasta sectiune este urmatorul:

-au fost forati aproape 2 km din lungimea totala ambelor fire de tunel (2700 m), Tunelul Daniela (sensul de mers Sibiu-Pitesti) si Tunelul Alina (sensul de mers Pitesti-Sibiu);

-au fost asamblate la exterior 3 structuri metalice, care vor fi inserate in cele doua fire de tunel, câte una pentru câte o activitate: aplicarea hidroizolatiei, realizarii armarii structurii de rezistenta si turnarea betonului aferent structurii de rezistenta;

-a fost realizat 1.200.000 mc din 1.700.000 mc de excavatii;

-au fost realizate 320.000 mc din 540.000 mc de umpluturi;

-continua lucrarile de realizare a fundatiei de balast intre km 83+000 si km 83+230;

-continua lucrarile de consolidari prin executia saltelelor de balast, saibelor drenante, s.a.;

-au fost finalizate lucrarile de imbunatatire a terenului de fundare cu piloti de diametru mic;

-lucrarile aferente structurilor existente pe acest lot sunt in diferite stadii, de la lucrari de armare, cofrare si betonare elevatii, grinzi de rezemare, turnare placi de suprabetonare, lucrari de instalare grinzi si predale prefabricate, lucrari de sudura tablier metalic;

-sunt in curs de finalizare podetele prefabricate;

-se executa lucrari de scurgere a apelor, dupa cum urmeaza: santul de garda (realizat 2950 m din 7400m), santul de berma (realizat 1680 m din 9100 m), dren longitudinal (realizat 3085 m din 6900 m);

-continua productia de prefabricate in baza organizata pe santier, fiind produse 423 din 660 buc grinzi prefabricate, 19.729 m2 din 31.216m2 buc predale prefabricate, 200 din 300 buc antretoaze prefabricate.

Desi lucrarile pe aceasta sectiune au inceput in vara anului trecut, progresul fizic al acestora se afla in avans fata de grafic si de termenul de finalizare (2027), fiind la peste 50%.

La momentul vizitei in santier, antreprenorul avea mobilizate in santier 650 persoane si 210 utilaje si echipamente de constructii”.

Articolul precedentA FOST ATRIBUIT CEL MAI SCUMP CONTRACT DE INFRASTRUCTURA DIN ROMANIA – La 4 ani de la prima licitiatie, Ministerul Transporturilor anunta ca a atribuit unei asocieri de firme turceri contractul pentru proiectarea si executia celor 41 km ai sectiunilor Poarta Salajului-Zalau si Zalau-Nusfalau din Autostrada Transilvania, care include si cel mai lung tunel de autostrada din Romania, Tunelul Meses
Articolul următor18 KM DIN AUTOSTRADA SIBIU-PITESTI, DATI IN TRAFIC IN 2024 – Un prim tronson in lungime de 18 km din Sectiunea 5 Curtea de Arges – Pitesti, A1, se deschide circulatiei, cu aproape 1 an mai devreme fata de termenul contractual

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.