CENTURA BUFTEA A FOST REAPROBATA – Guvernul a avizat semnarea cu PORR Construct SRL a contractului pentru constructia variantei ocolitoare a orasului Buftea. Investitia de 514,7 milioane lei, cu TVA, este asigurata din fonduri externe nerambursabile din cadrul Programului Transport 2021-2027

 

Guvernul Romaniei a reaprobat in sedinta de miercuri, 16 octombrie 2024, indicatorii tehnico-economici aferenti Centurii orasului Buftea de pe raza judetul Ilfov, astfel ca autoritatile vor putea proceda la semnarea contractului pentru realizarea acestui proiect cu constructorul PORR CONSTRUCT SRL. CNAIR a desemnat constructorul Variantei de Ocolire Buftea din judetul Ilfov, in decembrie 2023, proiectul fiind finantat prin Programul Transport 2021-2027, insa, s-a asteptat expirarea perioadei de depunere a contestatiilor si solutionarea acestora pentru semnarea contractului.

Obiectivul centurii Buftea este de a veni in completarea investitiilor privind pasajul Mogosoaia, largirii la 4 benzi a DN1A intre Parc Mogosoaia si DNCB si Autostrada Bucurestiului – A0. Aceasta va conduce la separarea traficului local de traficul de tranzit, producand beneficii atat la nivelul traficului de tranzit aferent DN1A, cat si la nivelul traficului local aferent tramei stradale a orasului Buftea.

Durata contractuala este de 24 luni, din care 10 luni perioada de proiectare si 24 luni perioada de executie a lucrarilor.

Traseul acestui nou obiectiv de infrastructura rutiera va porni de la km 17+100 al DN1A, va ocoli pe partea de est complexul Avicola Buftea (zona propusa pentru constructia unor locuinte colective) si va continua pe culoarul natural care margineste canalul situat la est de localitatea Buftea, paralel cu DN1A. Traseul va traversa denivelat un drum colector, DJ101, magistrala 300 a CFR si va face jonctiunea cu DN1A ( la km 21+700) prin strada Metalurgiei”, spunea la momentul desemnarii castigatorului contractului pentru constructia variantei ocolitoare directorul CNAIR Cristian Pistol.

Amintim ca aceasta este a doua licitatie lansata pentru constructia variantei ocolitoare a orasului Buftea, dupa ce in 2022 a fost lansata o alta licitatie la care a fost depusa o singura oferta, respectiv  asocierea E.M. PRIME CONSTRUCT (lider de asociere) – OPR ASFALT – OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS (Romania – Romania – Spania).  La acel moment, valoarea estimata a contractului varia intre 192.270.068,97 si 227.496.949,70 lei, fara TVA.

Anuntul privind reaprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenti Centurii orasului Buftea a fost facut de secretarul de stat in Ministerul Transporturilor Irinel Scriosteanu care a precizat care sunt lucrarile ce urmeaza sa fie efectuate in cadrul contractului pentru executia centurii Buftea, in lungime de 5,7 km:

„Se poate semna contractul pentru construirea Centurii Buftea

Astazi au fost reaprobati in sedinta Guvernului Romaniei indicatorii tehnico-economici aferenti Centurii orasului Buftea (judetul Ilfov), in vederea semnarii contractului pentru realizarea acestui proiect

Câstigatorul desemnat al licitatiei pentru proiectarea si executia Variantei de ocolire a orasului Buftea este antreprenorul austriac PORR CONSTRUCT SRL, iar contractul prevedere realizarea a:

-5,7 km lungime traseu

– iluminat public

– 2 parcari, in care se are in vedere si montarea de sisteme de cântarire a autocamioanelor si de utilare a acestora cu statii de incarcare pentru autovehiculele electrice

– sistem de colectare si scurgere ape

– 3 pasaje rutiere

– pasaj peste calea ferata Bucuresti-Ploiesti (81,90 m lungime)

– pasaj peste DJ101 (84,90 m lungime)

– pasaj peste drum betonat (36,10 m lungime)

– 3 intersectii la nivel

– intersectie giratorie la km 0+000 (inceputul variantei intersecteaza DN 1A la km 17+100 si va asigura conexiunea cu nodul rutier al autostrazii de centura Bucuresti)

– jonctiunea Variantei Ocolitoare cu DN 1A se face la km 21+700 (km 5+774 al Variantei Ocolitoare) utilizând Strada Metalurgiei

– intersectie (nod rutier) cu DJ101

Valoarea contractului este de 514,7 milioane lei, cu TVA, finantare asigurata din fonduri externe nerambursabile din cadrul Programului Transport 2021-2027. Durata contractuala este de 24 luni, din care 10 luni perioada de proiectare si 24 luni perioada de executie a lucrarilor.

VO Buftea va veni in completarea investitiilor privind Pasajul Mogosoaia, largirii la 4 benzi a DN1A intre Parc Mogosoaia si DNCB, construirea Autostrazii Bucurestiului #A0 si Drumului Radial 4 – Nord Expres #DR4. Aceasta va conduce la separarea traficului local de traficul de tranzit, producând beneficii atât la nivelul traficului de tranzit aferent DN1A, cât si la nivelul traficului local aferent tramei stradale a orasului Buftea.

Acest proiect se realizeaza la solicitarea si cu sprijinul Consiliului Judetean Ilfov, prin domnul presedinte Hubert Thuma si al primariei locale Buftea, prin domnul primar Gheorghe Pistol”.

Articolul precedentINCEP LUCRARILE PE ULTIMUL LOT AL A0 – A fost emisa autorizatia pentru construirea ultimului lot al A0 pe care nu erau incepute lucrarile. Lotul intregeste Coridorul de Transport Pan-european nr. IV Constanta – Nadlac
Articolul următorFIRMELE TURCESTI VOR SA REPARE CALEA FERATA ROMANEASCA – CFR a deschis ofertele pentru achizitia serviciilor de proiectare si executie lucrari de modernizare a infrastructurii feroviare a 74 km de cale ferata pe tronsonul Craiova- Drobeta Turnu Severin – Caransebes

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.