Incep lucrarile pe ultimul lot al Autostrazii A0 Nord – km 2+500 – km 20+000 pentru intregirea Coridorului de Transport Pan-european nr IV Constanta Nadlac. Anuntul a fost facut de secretarul de stat in Ministerul Transporturilor Irinel Scriosteanu, care precizeaza ca amplasamentul lucrarilor este situat intre Autostrada Bucuresti – Pitesti #A1 si DN1, pe teritoriul judetului Ilfov, pe raza unitatilor administrativ teritoriale Dragomiresti-Vale, Buftea, Mogosoaia, Corbeanca si pe teritoriul judetului Giurgiu, pe raza localitatilor Joita si Sabareni.
Potrivit acestuia, cei 17,5 km au ca termen de executie a lucrarilor 22 luni, in interiorul acestui interval urmand sa fie efectuat lucrari de drum si lucrari de arta, in cadrul contractului fiind 10 structuri dintre care 2 pasaje de o complexitate tehnica ridicata, avand o lungime de 733 m (pasaj pe Autostrada de Centura peste CF101 Bucuresti – Pitesti DN7) si respectiv 650 m (pasaj pe Autostrada de Centura peste raul Colentina, CF 300 Bucuresti – Ploiesti si CF Mogosoaia – Buftea).
CNAIR a desemnat castigatorul la finalul lunii noiembrie 2022, pentru lucrarile de proiectare si executie a lotului 1 din A0, sectorul Nord. Ofertantul desemnat castigator este Asocierea Impresa Pizzarotti& C SpA Italia S.p.A. – RETTER Projectmanagement, cu pretul de 815.075.249,74 lei fara TVA.
”Un nou lot al Autostrazii de Centura a Capitalei (A0) are constructor desemnat! Dupa reevaluarea ofertelor, CNAIR a anuntat astazi castigarorul licitatiei pentru proiectarea si executia Lotului 1 al A0 Nord. Asocierea de antreprenori romani si italieni trebuie sa finalizeze proiectarea si lucrarile in 34 de luni (12 luni proiectare, 22 de luni executie)”, anunta ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu in noiembrie 2022.
Dat fiind ca proiectarea a fost efectuata, urmeaza inceperea lucrarilor si executarea efectiva a proiectului.
Iata anuntul secretarului de stat in Ministerul Transporturilor Irinel Scriosteanu:
„A fost emisa Autorizatia de Construire pentru constructia Lotului 1 al Autostrazii Bucuresti #A0 Nord, km 2+500 – km 20+000 , ultimul lot al acestei autostrazi pe care nu erau incepute lucrarile si, totodata, lotul care intregeste Coridorul de Transport Pan-european nr. IV (Constanta – Nadlac).
Au fost autorizate:
– lucrari de drum
– lucrari de arta:
1) pod pe autostrada peste raul Dambovita (km 2+999)
2) pod pe autostrada peste raul Baldana (km 4+024)
3) pasaj pe autostrada peste CF101 Bucuresti – Pitesti si DN7 (km 8+724), in lungime de 733 metri
4) pod/pasaj pe autostrada peste raul Colentina, CF 300 Bucuresti – Ploiesti, CF Mogosoaia – Buftea, in lungime de 650 metri
– lucrari de scurgere a apelor
– lucrari de consolidare
– noduri rutiere la intersectiile cu DN7 si DN1A
– intersectii si restabiliri drumuri existente
– lucrari de siguranta circulatiei
– lucrari de relocari retele utilitati
– iluminat rutier
– lucrari ITS
– lucrari de protectia mediului
Durata de executie a lucrarilor este de 22 luni, calculata de la data ordinului de incepere a lucrarilor, iar saptamana viitoare voi convoca la fata locului toti responsabilii, pentru a demara rapid lucrarile.
Traseul acestui lot are o lungime de 17,5 km si se afla intre Autostrada Bucuresti – Pitesti #A1 si DN1, iar amplasamentul lucrarilor este situat pe teritoriul judetului Ilfov, pe raza unitatilor administrativ teritoriale Dragomiresti-Vale, Buftea, Mogosoaia, Corbeanca si pe teritoriul judetului Giurgiu, pe raza localitatilor Joita si Sabareni.
Implementarea acestui proiect se realizeaza in colaborare si cu sprijinul Consiliului Judetean Ilfov, prin domnul presedinte Hubert Thuma si al autoritatilor publice locale.